menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض : به اندازه قدمت زبان‌ فارسی، ادبیات طنز داریم

دومین روز از نشست مسئولان آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با حضور شخصیت‌هایی همچون ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری، غلامرضا منتظری رئیس بسیج هنرمندان کشور و جمعی دیگر از مسئولان هنری و ادبی کشور در شهر مقدس مشهد برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، ناصر فیض ۳ اسفند ۹۵ در نشست مسئولان آفرینش‌های ادبی حوزه هنری که سه شنبه ۳ اسفند ماه در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار شد؛ اظهار داشت: استان‌ها جلساتی را در حوزه طنز برگزار می‌کنند که ما این موضوع را به نفع طنز می‌دانیم و این موضوع که حساسیت‌ها در شهرستان‌ها در حوزه طنز متفاوت است؛ باید مورد توجه قرار بگیرد. ارتباط استان‌ها در این زمینه با تهران می‌تواند کمک کننده باشد.

وی ادامه داد: ما به طنز مکتوب روی آورده‌ایم چرا که مبنای اتفاقات برای نوشته‌ها شکل می‌گیرد. همان‌طور که در سینما فیلم براساس فیلمنامه به روی صحنه می‌رود.

فیض با بیان این که برای «استند آپ» کارگاهی را تشکیل داده‌ایم، خاطرنشان کرد: استندآپ‌هایی را که در تلویزیون مشاهده می‌کنیم شکل واقعی این موضوع را نشان نمی‌دهد و تنها در صد کمی از آن‌ها می‌تواند به شکل واقعی نزدیک باشد.

این شاعر برجسته کشورمان با بیان اینکه به اندازه قدمت زبان‌فارسی، ادبیات طنز داریم؛ اظهار داشت: این موضوع اهمیت طنز را در ادبیات ما نشان می‌دهد و اینکه بخش عظیمی از ادبیات ما با طنز شکل گرفته است و شاعران ما نظیر مولانا و سعدی به این موضوع نیز پرداخته‌اند.

وی افزود: رویکرد حوزه هنری توجه بیشتر به استان‌ها است و طنز محلی که در استان‌ها وجود دارد می‌تواند به سراسر کشور منتقل شود.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری گفت: توجه به طنز در شهرستان‌ها، می‌تواند بخش از مشکلات آنها را حل کند چرا که با این نقد مخاطب نیز لذت می‌برد و با طنز می‌توان اتفاقات خوبی برای استان‌ها شکل گیرد.

غلامرضا منتظری رئیس بسیج هنرمندان کشور نیز در نشست مسئولان آفرینش‌های ادبی حوزه هنری اظهار داشت: باید قدر میراث فرهنگی را بیشتر بدانیم چرا که برای این میراث رشد دهنده نمی‌توان بهایی تعیین کرد.

وی تصریح کرد: در سطح کشور در جبهه نیروهای انقلابی، بسیج هنرمندان و حوزه هنری، قرابت و نزدیکی وجود دارد اما در مقام عمل از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌شود. تا قبل از عملیات هماهنگی وجود دارد اما بعد از شروع یکدیگر را پیدا نکنیم.

رئیس بسیج هنرمندان کشور با بیان این که اکنون زمان آزمون و خطا نیست، گفت: این نشست سرآغازی برای تعامل بین دو نهاد است. این دو نهاد برای براساس ضرورت انقلاب شکل گرفته است. باید یک سند راهبردی داشته باشیم.

وی ادامه داد: موضوع با اهمیت دیگر ما قلمرو نیازهای جامعه است. هنرمند نمی‌تواند بدون دغدغه باشد باید در این حوزه دغدغه مند بود. باید ببینیم که به عنوان هنرمند چه قدمی برای سبک‌زندگی، اقتصاد مقاومتی و… برداشته‌ایم.

منتظری با بیان این که باید در حوزه هنری تنوع را مورد توجه قرار بدهیم که چرا که هر فردی ذائقه متفاوت دارد، تصریح کرد: بسیج سازمان خط‌کشی شده نیست و همه ما بسیجی هستیم.

مهدی حبیبی معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری: از بسیج هنرمندان تقاضا داریم که نشست‌های مشترکی را با هم داشته باشیم چرا که در حوزه، تجربه‌های خوبی وجود دارد و این نشست‌ها می‌تواند بین این دو نهاد هم‌افزایی ایجاد کند.

وی تصریح کرد: برای برگزاری جشنواره‌ها نیز می‌توانیم تفاهمی داشته باشیم تا همکاران ما در جشنواره‌های بسیج حضور داشته باشند.

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری گفت: بعضی از بخش‌های حوزه هنری نظیر ادبیات و ادبیات پایداری از نقاط قوت و ویژگی های بارز حوزه است چرا که با برنامه شکل گرفته است.
حبیبی با بیان این که اولویت ما جشنواره نیست، اظهار داشت: جنس نقدها و گفتگوهایی که در این نشست ها مطرح است، بخش جدی آن به خود دوستان ارتباط دارد.

معاون فرهنگی هنری امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری افزود: در استان‌ها نباید کارگاهی بدون برنامه برگزار شود. همچنین بخش قصه و رمان باید در استان‌ها تقویت و کارگاه‌های اثر گذار دایر شود. دغدغه اصلی محتواست. باید تولیداتی داشته باشیم که جریان ساز و موثر باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر