menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نکوداشت کریمی مراغه ای

میلانی : استاد مراغه‌ای با اشعار طنز خود انحرافات زمان طاغوت را به تصویر می‌کشید

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت: شاعران مبلغان رسا در جامعه هستند که با نوشته‌های خود جامعه را هدایت می‌کنند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، حسن میلانی شامگاه پنجشنبه در جشن انقلاب و بزرگداشت استاد کریمی مراغه‌ای با بیان اینکه استاد مراغه‌ای با اشعار طنز خود انحرافات زمان طاغوت را به تصویر می‌کشید، اظهار داشت: شاعران مبلغان رسا در جامعه هستند که با نوشته‌های خود جامعه را هدایت می‌کنند؛ ما انسان‌هایی را داریم که دارای ریشه‌های اعتقادی محکمی بوده و در بهار حادثه متبلور می‌شوند.

میلانی همچنین در ادامه با تاکید بر اینکه متولیان امور فرهنگی باید قدردان افرادی همچون کریمی مراغه‌ای باشند، اظهار داشت: مسئولان فرهنگی و متولیان امر باید دغدغه‌های هنرمندان انقلابی را رفع کنند و قدردان زحمات آنها باشند.

شایان ذکر است جشن انقلاب با هدف بزرگداشت حسین کریمی مراغه‌ای شاعر نام‌آشنای مراغه‌ای و تجلیل از استعدادهای جوان و نوجوان شعر استان، برگزار شد.

گفتنی است؛ در این مراسم با اهدای تندیس ویژه و لوح یادبود مقام هنری، از علیرضا قزوه، ناصر فیض، محمد رنجی تبریزی، صالح سجادی، رستم شاه مرادی، سید محمدمسعود نقیب و ابراهیم ترابی تقدیر شد.

میرزا حسین کریمی مراغه‌ای شاعر معاصر آذربایجانی است. او متولد ۱۳۰۶ در روشت از روستاهای مراغه است. کریمی ادامه دهنده سبک سنتی و کلاسیک شعر بود و غالبا در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است. اکثر اشعار او هرچند به ترکی آذربایجانی سرود شده‌اند ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیاری آمیختگی دارند. در عین حال قدرت و روانی طبع و دید بی نظیر طنز؛ از او در تاریخ طنز پردازان آذربایجان نمونه‌ای بی نظیر ساخته است، تا آن اندازه که در جمهوری آذربایجان یکی از ادبای آن دیار پایان نامه ی دکتری خود را چند سال پیش به بررسی اشعار او اختصاص داد.

کریمی مراغه‌ای در حال حاضر در شهر مراغه به زندگی و خلق آثار ادامه می دهد. کریمی مراغه‌ای در کنار اینکه طنز پرداز بزرگی است از عاشقان اهل بیت بوده و کتابهای نوحه‌ او که از کتابهای طنز او بیشتر است، سالهاست در دیار آذربایجان صفا بخش عزاداریهای مردم بوده است. مجموعه های طنز او در شش جلد وبا عنوان “رنگارنگ” چاپ شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر