menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عماد صالحی و شاگردان

موفقیت عماد صالحی و هنرجویانش در جشنواره کاریکاتور کره جنوبی

عماد صالحی استاد نقاشی و کاریکاتور ساکن شهر ساحلی انزلی همراه ۸ هنرجویش در جشنواره بین المللی کاریکاتور سیکاکوی کره ی جنوبی با شرکت هنرمندانی از افزون بر ۲۰ کشور جهان جایزه ویژه جشنواره را دریافت کرد و شایسته ی تقدیر شد .

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، از بین ۲۰ منتخب و برگزیده ایرانی این جشنواره ۸ نفر از هنرجویان استاد صالحی در بندرانزلی اند که پنج نفرشان دانشجوی دانشگاه گیلان هستند .
سوگند صیدجو . سپیده سیفی زاده . مژده ملک اوغلی . نازنین فاضلی . ریحانه آبرویی . ستایش رجبیان . ماه منیر بابازاده و سعیده فلاحت دوست از بندر انزلی منتخب و برگزیده و شایسته ی تقدیر دریافت دیپلم افتخار و چاپ آثارشون در کتاب این جشنواره شدند.
تعداد کل آثار ارسالی به جشنواره کاریکاتور کره جنوبی سه هزار و ۳۹۷ اثر بوده که از این تعداد ۴۶۵ کار انتخاب شده است .
برگزار کنندگان جشنواره برای این هنرمند خوزستانی ساکن بندرانزلی دیپلم افتخار به همراه کاتالوگ جشنواره را ارسال و از وی برای سفر به این کشور نیز دعوت کرده اند.
عماد صالحی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت : این جشنواره حدودا ۲۶ دوره با شرکت کاریکاتویستهای صاحب نام جهان برگزار شده است . معمولا برای فینال تعداد محدودی کاریکاتوریست به این جشنواره راه پیدا می کنند که برای فینال امسال بیش از ۵۴ کشور به فینال رسیدند و خوشبختانه ۸ هنرجوی مستعد من که همه از انزلی هستند جزو ایرانی هایی بودند که فینالیست شدند و خدا را شکر در پایان همه این عزیزان دیپلم افتخار این رقابتها را کسب کردند .
وی که خود نیز جایزه بزرگ این جشنواره بین المللی را کسب کرده در مورد مدت زمان آموزش به این هنرجویان افزود : همه این هنرجویان در مدتهای زمانی مختلف در کارگاه آموزشی من شرکت کرده اند بعضی از آنها ۶ یا ۷ سال و برخی یک سال.

این استاد نقاشی و کاریکاتور در مورد شیوه آموزش خود تصریح کرد : معمولا با هنرجویان مراحل الفبای هنرهای تجسمی کار می کنم تا استعدادهای آنها را کشف کنم و پس از ارزیابی و کشف استعداد هنرجویان در یکی از رشته های هنرهای تجسمی به صورت تخصصی با آنها کار می کنم .
وی خاطرنشان کرد: گذشته از مراحل آموزش عملی و تئوری کلاسهای روشنفکری ، سوژه یابی و درست فکر کردن برای هنرجوها برگزار و تلاش می کنم که خلاقیت هنری در صدر اموزش باشد و بعد اصول دیگر.
عماد صالحی ، متولد سال ۱۳۵۸ خرمشهر ، دارای دیپلم گرافیک و دکترای مدیریت بازار کار(Phd / Business Administration ) است. شرکت در بیش از۲۰۰ نمایشگاه گروهی داخل و خارج از کشور و کسب جایزه ویژه مسابقات بین المللی کاریکاتور جیانزینگ چین ۲۰۱۵ ،کسب جایزه بزرگ جهان در مسابقات سیکاکو کره جنوبی ۲۰۱۷ میان تصویرسازان طنز کاریکاتور جهان، کسب جایزه ویژه مسابقات جهانی توکیو ژاپن با تابلوی (ترامپ=انگری برد) ۲۰۱۷، کسب جایزه اول مسابقات کاریکاتور بین المللی Luiz Oliveira Guimarães-2016 کشور پرتغال، کسب جایزه افتخاری از مسابقه بین المللی دائجون کره جنوبی در سالهای ۱۹۹۹ ، ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ ، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۵ ، کسب جایزه ویژه مسابقه بین المللی کاریکاتور سوریه ۲۰۱۵ ، برگزیده و کسب جایزه سه سال متوالی جشنواره هنرهای تجسمی جوانان کشور، کسب جایزه ویژه از جشنواره ملانصرالدین ترکیه در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ ، کسب جایزه ویژه جشنواره هنرهای تجسمی بین المللی شارجه امارات در سال ۲۰۰۶ ، نقاش تابلوی اول منتخب بین هنرمندان کشورهای مختلف در افتتاح مترو دبی توسط حاکم دبی، برگزاری ۳۲ نمایشگاه انفرادی در داخل و خارج از کشور بخشی از کارنامه هنری عماد صالحی است.
وی همچنین دیگر فعالیتهایش را مسئول امور هنری مرکز الابداع الحدیث در دبی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ ، موئسس خانه کاریکاتور بانوان امارات در دبی ،عضو اصلی برگزارکنندگان فستیوال بین المللی دوم کاریکاتور دبی سال۲۰۰۲ بود . برگزاری کارگاه کاریکاتور در کتابخانه های امارات به مدت ۸ سال متوالی برگزاری اولین همایش کاریکاتور صلاله با همکاری وزارت میراث فرهنگی کشور عمان ،برگزاری نمایشگاه انفرادی کودکان بم ، نمایشگاه انفرادی خیریه کمک به کودکان بم با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی در دبی ، نامه به کودکان فلسطین نمایشگاه انفرادی کاریکاتور کمک به کودکان فلسطینی با همکاری شهرداری دبی ، عضو هیئت داوری اولین دوره مسابقات هنرهای تجسمی بانوان کشورهای حوزه خلیج فارس ۲۰۰۴ دبی، عضو هیئت داوری مسابقه بین المللی کاریکاتور سوریه (هنر بر علیه تروریسم)۲۰۱۵ عنوان کرد.
انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر