menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بیابانکی-فرج اللهی-رادیو صبا

مهدی فرج اللهی : بسیاری از طنز نویسان کار خود را از حوزه هنری شروع کردند

مسئول برگزاری برنامه طنز دگرخند گفت: نوشتن طنز نیازمند رعایت بسیاری از ملزومات است و باید سعی کنیم تا گرفتار هجو و توهین نشویم و برای پایدار بودن باید اخلاق را که یکی از لازمه های طنز نویسی است، رعایت کنیم.

به گزارش شیرین طنز، مهدی فرج الهی هنرمند طنز پرداز و مسئول برگزاری برنامه طنز دگر خند در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، برگزاری جلسات طنز حوزه هنری را فرصتی مغتنم در گردهم آیی طنزنویسان دانست و گفت: جدا از بار آموزشی و جنبۀ سرگرم کنندگی، این جلسات می تواند زمینه ای را برای مشارکت فعالان این حوزه فراهم آورد تا آثارشان را به معرض نمایش مخاطبان بگذارند.

وی ادامه داد: بسیاری از طنز نویسانی که الآن به صورت جدی در این زمینه قلم می زنند کار خود را از حوزه هنری شروع کردند و حوزه با برگزاری برنامه های بی شمار و جشنواره هایی در این خصوص سعی کرده تا همواره به عنوان یکی از مکتب داران طنز فاخر در کشور خودش را معرفی کند.

نویسند کتاب “کاریکاتور کلمات” فعالیت دراین حوزه را حرکت بر لبۀ تیغ دانست و بیان داشت: نوشتن طنز نیازمند رعایت بسیاری از ملزومات است و باید سعی کنیم تا گرفتار هجو و توهین نشویم و برای اینکه همیشه پایدار باشیم باید اخلاق را که یکی از لازمه های طنز نویسی است، رعایت کنیم.

این مجری رادیو برگزاری جشنواره جوان سوره را در مسیر رشد استعدادهای ادبی تأثیر گذار خواند و گفت: ۹ دوره برگزاری این جشنواره را باید به فال نیک گرفت و بسیاری از طنز نویسانی که الآن به صورت حرفه ای فعالیت می کنند از این جشنواره برخاسته اند و باید سعی کرد تا برای ماندن آن در صحنه ادبی کشور متناسب با دستاوردها و تکنولوژی‌های روز آن را به روز کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید سعی کنیم تا فراخوان خود را به هنرهای بیشتری اختصاص دهیم تا به این طریق هنرمندان بیشتری را به مقوله طنز علاقه مند کنیم.

گفتنی است؛ هنرمندان برای شرکت در نهمین جشنواره طنز سوره تا ۱۵ آبان ماه ۹۵ فرصت دارند اثر خود رابه‌صورت حضوری یا از طریق پست به نشانی: خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ، حوزه هنری، دبیرخانه مرکزی جشنواره ها ارسال کنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر