menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب طنز

معرفی دو اثر شاعران گلستان

دو اثر جدید از شاعران استان گلستان با عناوین «دفتر اول، نقل آخر» و «مجموعه شعر طنز» به چاپ رسید که این دو اثر به ترتیب سروده‎های علی بایزیدی و اسماعیل مزیدی است.
مجموعه شعر طنز با حمایت حوزه هنری استان گلستان به چاپ رسیده و دربردارنده شش مثنوی و مستزاد و 33 قصیده و غزل است که موضوع اصلی اشعار، بیان مشکلات اجتماعی است.

اسماعیل مزیدی مجموعه متولد 1337 از شهرستان علی‎آباد کتول است که از آغاز دهه هشتاد با نشریات همکاری می‎کند و سرودن شعر طنز را با شعری به نام درد گرانی که در مجله اطلاعات هفتگی به چاپ رسیده بود، آغاز کرد.

کتاب دفتر اول «نقل آخر» دربردارنده 42 قطعه شعر است که به جز یک مورد، مابقی در قالب شعر آزاد سروده شده است.

کتاب

اشعار کتاب مذکور به طور پراکنده در یک دهه اخیر سروده شده و قبلا در نشریات محلی و دانشگاهی به چاپ رسیده و در جشنواره های ادبی ارائه شده است. علی بایزیدی از شاعران و پژوهشگران جوان بوده که با مراکز پژوهشی مختلف همکاری می‌کند، در سال گذشته اثر دیگری با نام سررسید پارس از وی منتشر شد.

سرزمین گرگان از قدیم الایام مهد شاعران بزرگ بوده است چنانکه تا عصر قاجار 340 شاعر و در عصر حاضر قریب به 260 شاعر ظهور کرده‌اند. مجموعه شعر طنز در قطع رقعی و در 88 صفحه به وسیله موسسه انتشاراتی نقش در قم و کتاب دفتر اول «نقل آخر» در قطع رقعی و در 80 صفحه به چاپ رسید.
فارس

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر