menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

معرفی «آسکین آیرانسی‌ اوغلو» کاریکاتوریستِ ضد استکبار

«آسکین آیرانسی‌اوغلو» کاریکاتوریست متعهد و ارزشیِ ترکیه در سال های اخیر کاریکاتورهای بسیاری را با مضامین ضداستکباری و اجتماعی خلق کرده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آسکین آیرانسی‌اوغلو در روستای باگلیکا در بایابات‌سینوپ در کشور ترکیه متولد شد و تحصیلات ابتدایی‌اش را در همان روستا گذراند؛ دوره راهنمایی و دبیرستان را در اسکیس هیر سپری کرد و سپس راهیِ دانشکده هنر دانشگاه سامسون شد.

وی از سال ۱۹۸۷ در زمینه‌های عکاسی، کاریکاتور و گرافیک فعالیت دارد. اولین کتاب انتقادی آیرانسی اوغلو با نام “یوزوندن دوسن بین اوموت” در سال ۲۰۰۰ چاپ شد و کتاب‌های کودکانِ او به نام” سانات یولو” و ” یاتیت اوکولدان گچن یول” در سال ۲۰۰۵ عرضه شد.

او اولین نمایشگاه هنری‌‌اش را در روستای باگلیکا با موضوع اعتراض به هنرمندانی که هرگز شهرهای بزرگ را ترک نمی‌کنند برگزار کرد. مراسم افتتاحیه این نمایشگاه توسط پسر بچه‌ای روستایی انجام شد.

آیرانسی‌اوغلو نمایشگاه های انفرادی هنرهای ترکیبی کاریکاتور و عکاسی متعددی را در شهرهای مختلف ترکیه همچون سینوپ، سامسون، کوروم، اوردو و استانبول برگزار کرد.

او فعالیت حرفه‌ای در زمینه کاریکاتور را برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ در مسابقه «ابدی ایپک» شروع کرد و تا کنون برنده بیش از ۸۰ جایزه در مسابقات کاریکاتور و ۳۰ جایزه بین‌المللی شده است.

کاریکاتورهای آیرانسی‌اوغلو در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیار و نشریات متعددی در ترکیه و کشورهای دیگر منتشر شده است. آثار او در موزه‌‌های مختلفی در یوگسلاوی، قبرس، ترکیه، رومانی، آمریکا، ژاپن و ایتالیا به نمایش در آمده‌اند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر