menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انقلاب مشروطه با رسم شکل

مرحوم محمد رفیع ضیایی با انقلاب مشروطه شوخی کرده است

روایت طنز محمد رفیع ضیایی از انقلاب مشروطه در قالب کتاب «انقلاب مشروطه با رسم شکل» به همت انتشارات مروارید منتشر شد و به بازار آمد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از همشهری، نویسنده که از پیشکسوتان طنز در تاریخ مطبوعات ایران است و سابقه همکاری با نشریه گل‌آقا را از نخستین شماره در کارنامه دارد، در مقدمه کتاب چنین نوشته است:

«راستش من اصلا قصد شوخی با انقلاب مشروطه را نداشتم، چون اگر ما در ایران چند اتفاق واقعا جدی داشته باشیم، یکی از آنها همین انقلاب مشروطه است اما این عادت ما طنزپردازان است که معمولا سعی می‌کنیم با چیزهای خیلی خیلی جدی، شوخی کنیم. واقعیت این است که وقتی موضوعی بیش از اندازه جدی می‌شود، کم‌کم در آن جوانه‌های شوخی شکل می‌گیرد…».

انقلاب مشروطه با رسم شکل

کتاب ۴۴۴صفحه و قطع خشتی دارد و شاهان قاجار را از ناصرالدین‌شاه تا مظفرالدین‌شاه و حتی رضاخان پس از کودتا در خود جای داده است. ضمن اینکه بیش از ۳۵۰ کاریکاتور با شرح‌های کوتاه درباره‌ وقایع مهم مشروطه به آن جلوه‌ای دیگر بخشیده است.

کاریکاتور محمد رفیع ضیایی

ضیایی که بیش از همه درباره تاریخ کاریکاتور و کارتون در ایران به تحقیق و گردآوری اطلاعات پرداخته و ‌زاده ۱۳۲۷در لارستان بود، اوایل تابستان گذشته از دنیا رفت. انقلاب مشروطه با رسم شکل در شمارگان ۱۱۰۰نسخه به بهای ۱۷هزار تومان از او به یادگار مانده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر