menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سید علی روح الامین

مدیر پایگاه خبری شیرین طنز: مخاطبان مفهوم واقعی طنز را جدی نمی گیرند

سید علی روح الامین معتقد است، خیلی کم پیش می‌آید که مردم در متن اشعار طنزپردازان دقت کنند و به مفهوم واقعی طنز که انتقاد و بیان مشکلات جامعه است، پی ببرند.

سید علی روح الامین، مدیر پایگاه خبری شیرین طنز در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، در مورد برگزاری جشنواره های طنز و جایگاه طنز در جامعه گفت: ما طنز مکتوب را مدیون پیشکسوتانی مانند عمران صلاحی، منوچهر احترامی، ابوالقاسم حالت، کیومرث صابری فومنی و … هستیم و اگر این بزرگان نبودند، طنز مکتوب اکنون به دست ما نمی رسید، و تمامی طنزپردازان معاصر هم وظیفه دارند از طنز فاخر نگهداری کنند تا به دور از هرگونه هزل و هجو و توهین باشد.

مدیر پایگاه خبری شیرین طنز ادامه داد: شخصی که نام طنزپرداز را روی خود گذاشته است، نباید متنی بنویسید یا شعری بگوید که از طنز فاخر فاصله بگیرد، اگر مجله، روزنامه و یا سایتی از وی خواست، طنزی بنویسد که با عقاید او فاصله دارد و به طنز فاخر آسیب می زند، نباید آن طنز را بنویسد، البته در اکثر مواقع مشکلات مالی باعث چنین کاری می شود و باید نهادی باشد که طنزپردازان واقعی را شناسایی کرده و از آنها حمایت مادی و معنوی کند.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره های طنز بسیاری در کشور برگزار می شود که بخشی از آن ها عبارتند از : سوره، دکتر سلام، خارستان کرمان ، طنز رادیویی زیر چتر لبخند، و … که این تعداد جشنواره، نشان دهنده‌ی علاقه‌ی مردم به طنز می باشد. پس چقدر خوب می شد اگر این جشنواره ها فقط برای مصرف بودجه ی سازمان و نهادها و پرکردن رزومه‌ی کاری آن‌ها نبود و هدف اصلی آن‌ها گسترش طنز فاخر، پرورش استعدادهای طنز و حمایت از آن‌ها در کشور بود.

روح الامین با بیان اینکه حضور مردم در محافل و کلاسهای طنز از قبیل محافل شکرخند، سرو چمان، در حلقه رندان، دگرخند، قند و نمک، یه حبه طنز، شعر طنز پهلو و… فقط نباید برای خنده و سرگرمی باشد، اظهار داشت: خیلی کم پیش می‌آید که مردم در متن اشعار طنزپردازان دقت کنند و به مفهوم واقعی طنز که انتقاد و بیان مشکلات جامعه است، پی ببرند، و اگر طنزپرداز در هدف خود سست باشد، به سمت سرودن هجو و هزل می رود تا مخاطب بیشتری داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در جامعه ی کنونی، طنز به گونه‌های مختلف در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد که همه ی مردم با هر سلیقه ای می توانند از طنز فاخر بهره ی کافی را ببرند، گونه های مختلف طنز عبارتند از : نثر طنز، شعر طنز، کاریکاتور (طنز تصویری)، کاریکلماتور، کمیک استریپ، تئاتر طنز، فوتو طنز و… که طنزپرداز و کاریکاتوریست وظیفه دارد با هر کدام از روش‌های ذکر شده مشکلات جامعه را به گوش مسئولان برساند تا شاید راه حلی برای آنها پیدا کند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر