menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

علیرضا قزوه

قزوه : استاد کریمی مراغه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشته است

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری کشور بر شناساندن استاد «کریمی مراغه ای» در سطح بین المللی تاکید کرد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا قزوه شامگاه پنجشنبه در جشن انقلاب و بزرگداشت استاد کریمی مراغه‌ای با بیان اینکه اشعار استاد مراغه ای در سال های اخیر متناسب با نیازهای زمان بوده و این امر باعث ایجاد ارتباط تنگاتنگی میان مردم و این شاعر به وجود آمده است و ضرورت دارد که شاعرانی همچون استاد کریمی مراغه‌ای را در سطح بین‌المللی مطرح کنیم تا مردم دیگر کشورهای دیگر با خواندن آثار استادانی از قبیل استاد کرمی مراغه ای از وجود جواهرهای گرانقدر ایران آشنا شوند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به جایگاه استاد کریمی مراغه ای در انقلاب اسلامی، افزود: استاد کریمی مراغه‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشته است.

قزوه ادامه داد: استاد کریمی مراغه‌ای هر زمان اشعار خود را متناسب با شرایط و اوضاع جامعه سروده اند و به همین علت جایگاه ویژه ای در جامعه ادبی استان دارند.

میرزا حسین کریمی مراغه‌ای شاعر معاصر آذربایجانی است.او متولد ۱۳۰۶ در روشت از روستاهای مراغه است. کریمی ادامه دهنده سبک سنتی و کلاسیک شعر بود و غالبا در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است. اکثر اشعار او هرچند به ترکی آذربایجانی سرود شده‌اند ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیاری آمیختگی دارند. در عین حال قدرت و روانی طبع و دید بی نظیر طنز؛ از او در تاریخ طنز پردازان آذربایجان نمونه‌ای بی نظیر ساخته است، تا آن اندازه که در جمهوری آذربایجان یکی از ادبای آن دیار پایان نامه ی دکتری خود را چند سال پیش به بررسی اشعار او اختصاص داد.

کریمی مراغه‌ای در حال حاضر در شهر مراغه به زندگی و خلق آثار ادامه می دهد. کریمی مراغه‌ای در کنار اینکه طنز پرداز بزرگی است از عاشقان اهل بیت بوده و کتابهای نوحه‌ او که از کتابهای طنز او بیشتر است، سالهاست در دیار آذربایجان صفا بخش عزاداریهای مردم بوده است. مجموعه های طنز او در شش جلد و با عنوان “رنگارنگ” چاپ شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر