menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فرهاد رحیم قراملکی

قراملکی : کاریکاتور ابزاری برای نقد سیاست های آمریکا و آل سعود می باشد

هنرمند کارتون و کاریکاتور آذربایجان شرقی در خصوص آثار تولیدی خود در موضوعات آل سعود و اسکتبارستیزی گفت: با توجه به اینکه نگرش و سیاست های آل سعود و آمریکا خصمانه و ظالمانه می باشد، بر همین اساس بنده سعی می کنم در آثار خود این سیاست ها بیان کنم.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، فرهاد رحیم قراملکی، هنرمند کارتون و کاریکاتور تبریز ادامه داد: من با آثار خود این نگرش ها را نقد می کنم چرا که قلم کارتونیست و کاریکاتوریست ابزاری برای نقد اینگونه سیاست ها می باشد.
وی با بیان اینکه پشت پرده تروریست پروی آمریکا و آل سعود قرار دارد، گفت: با نقد هنرمندانه می توان اسرار پشت پرده استکبار را بیرون ریخت و این کار از عهده کارتون و کاریکاتور بر می آید.
هنرمند فعال حوزه هنری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: قدرت نقادی و طنز موجود در کاریکاتور در هیچ رسانه تصویری دیگر وجود ندارد و به این خاطر رسالت هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست بیشتر است.

فرهاد رحیم قراملکی

فرهاد رحیم قراملکی

رحیم قراملکی گفت: پیام‌هایی که هنرمندان در قالب کارتون و کاریکاتور تولید می‌کنند تأثیر بسزایی در استکبار ستیزی دارد؛ چرا که پیامی که کاریکاتور در قالب طنز به مخاطب القا می‌کند و ارتباطی که مخاطب از کاریکاتور می‌گیرد خیلی راحت‌تر و قابل‌قبول‌ تر است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: کاریکاتور باید جریان سازی کند و در اثر همین جریان سازی است که می شود فرهنگ استکبار سنیزی را در جامعه نهادینه نمود.
وی تصریح کرد: هنر ما خط ایثار ، شهادت و استکبار ستیزی است که باید به نسل های بعد منتقل کنیم و اگر توانستیم این هنر را انتقال دهیم و از این ظرفیت استفاده کردیم، دین خود را به هنر ادا کرده ایم .
گفتنی است، فرهاد رحیم قراملکی، کارتونیست و گرافیست حوزه هنری آذربایجان شرقی؛ متولد تبریز می باشد. وی همچنین عضو انجمن کارتونیستهای تبریز، خانه کاریکاتور تهران و سازمان جهانی کاریکاتور(فکو) می باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر