menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فعالیت کاریکاتوریست برزیلی در حمایت از فلسطینیان اعتصاب کرده

مدیر خانه کاریکاتور ایران با اشاره به فعالیت کاریکاتوریست برزیلی در حمایت از فلسطینیان اعتصاب کرده در زندان‌های رژیم صهیونیستی، گفت: ما هم باید کاری انجام دهیم، از مسئولان تا رسانه‌ها و هنرمندان هم مسئول هستیم.

به گزارش شیرین طنز، مسعود شجاعی طباطبایی مدیر خانه کاریکاتور ایران و سایت ایران کارتون درباره کارتونیست برزیلی که درباره زندانیان سیاسی فلسطینی طرح‌هایی را منتشر کرده، در گفت وگو با خبرنگار فارس عنوان کرد: همانطور که می‌دانیم از چهارشنبه گذشته زندانیان فلسطینی اسیر رژیم صهیونیستی در اعتراض به وضعیت سختشان در زندان دست به اعتصاب غذا زدند این زندانیان تعدادشان روز به روز بیشتر می شود.

وی در ادامه افزود: هزاران فلسطینی این روزها در زندانیان صهیونیست‌ها اسیر هستند که یک بخش از آنها زنان و کودکان هستند، این زندانیان تلاش دارند صدای مظلومیت مردم فلسطین را با اعتصاب غذا به این شکل به دنیا برسانند.

شجاعی طباطبایی با اشاره به آثار کارلوس لطوف کاریکاتوریست برزیلی درباره توجه به اعتصاب زندانیان فلسطینی گفت: این کاریکاتوریست نه مسلمان است و نه داعیه اسلام دارد وی تنها تلاش کرده به فلسطینی‌ها کمک کند، وی طی تماسی که با ما داشت تأکید کرد که این خبر را به زبان‌های دنیا و همینطور به فارسی به گوش همه برسانیم من هم متن پیام او را ترجمه و به فارسی منتشر کردم.

وی همچنین یادآور شد:‌ امروز ساعت یک نیز در آمستردام تظاهراتی برپا شد که در فضاهای مجازی مشخص شد اسرائیلی ها چه حرکت‌های شنیعی انجام دادند و با انتشار فیلمی کوتاه ماهیت پلید خود را هویدا کردند. آنها در پارلمانشان هم اعلام کردند که مرگ فلسطینی ها برایشان اهمیتی ندارد این دیگر اوج خباثت انسانی و تجلی روح شیطانی نسبت به همنوع انسانی است.

همچنین شجاعی طباطبایی با بیان اینکه تلاش شده در فضای مجازی همه توان با کمک از هنرمندان برای یاری رساندن به فلسطینی ها گذاشته شود، توضیح داد:‌تاکنون علی ملاقلی پور، خانم پهلوانی و هنرمندان دیگری مطالب را منتشر کرده و هشتک‌هایی هم گذاشته اند تحت عنوان «آزادی فلسطینیان» به زبان انگلیسی که امیدواریم رسانه‌ها نیز برای گره گشایی پا پیش بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ واکنشی تاکنون دراین رابطه از سوی مسئولین صورت نگرفته گفت: ابراز همدردی دراین رابطه هم مهم است کاش این نگاه نسبت به مردم فلسطینی که در سکوت رسانه ای مطلق ادامه می‌یابد، با کمک رسانه ها متفاوت شود.

وی در پاسخ به این سؤال که او در این رابطه چه فعالیتی انجام می‌دهد، گفت: برای من دغدغه ایجاد شد که کاری هم خودم انجام دهم، احتمالا ما شاهد یک انتفاضه دیگر در داخل خود زندان ها هستیم خدایی نکرده اگر یک فرد فوت کند شاهد این انتفاضه خواهیم بود، مقاومت از داخل خود زندان‌ها در اسارت مطلق است و من امیدوارم این اتفاق نیافتد اما واقعا حال من و حال همدردان ما خوب نیست.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر