menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دیدار فرماندار آستارا با اکبر اکسیر

فرماندار آستارا با اکبر اکسیر شاعر طنزپرداز دیدار کرد

آستارا – ایرنا – فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ادبیات و زبان طنز، تلطیف کننده فضای اجتماعی است و باید به تلاش شعرا، نویسندگان و هنرمندان به عنوان سرمایه های اجتماعی جامعه ارج گذاشته شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایرنا یونس رنجکش روز سه شنبه با حضور در منزل اکبر اکسیر و دیدار با این شاعر طنزپرداز در آستارا افزود: هنرمندان با بهره گیری از هنر خود تلطیف کننده فضای جامعه هستند و باید از این ظرفیت ها برای توسعه ایران اسلامی استفاده شود.

وی اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا از چهره ها و نامداران بزرگی برخوردار است و آنها نقش مهمی در تحولات فرهنگی و ادبی استان گیلان و حتی کشور دارند.

وی بیان کرد: اکسیر از چهره های ماندگاری است که در ادبیات کشور به ویژه حوزه طنز ادبی جایگاه ارزنده ای دارد و از پشتوانه های ادبیات معاصر است.

رنجکش ادامه داد: باید مسئولان از وجود این فرزند آستارا و شخصیت برجسته ادبی به عنوان سرمایه اجتماعی در مسیر توسعه فرهنگی استفاده کنند.

او افزود: توسعه فرهنگی و اجتماعی زیرساخت توسعه اقتصادی است و برای دست یافتن به توسعه پایدار باید از مسیر فرهنگ و بستر سازی های اجتماعی حرکت کرد و این امر با استفاده از ظرفیت های هنرمندان و فرهیختگان محقق می شود.

فرماندار آستارا ایجاد تحول فرهنگی در این شهرستان را از اولویت ها و برنامه های فرمانداری دانست و از شخصیت هایی نظیر اکسیر خواست برای تحقق برنامه های توسعه ای دولت در آستارا مشارکت کنند.

اکبر اکسیر نیز در این دیدار با تبریک سال نو از تصدی فرمانداری از جنس فرهنگ، هنر و رسانه در این شهرستان ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: فرصتی برای فرمانداری آستارا ایجاد شده است تا ثابت شود جامعه فرهنگی، هنری در حوزه مدیریت نیز حرفی برای گفتن دارد.

وی توجه به زیرساخت های فرهنگی و تولید نشاط اجتماعی با بهره مندی از ظرفیت هنرمندان و اصحاب فرهنگ و ادب را در این شهرستان خواستار شد.

اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ در آستارا معلم بازنشسته زبان و ادبیات فارسی و شاعر طنزپرداز معاصر با سبک شعر فرانو است و در سوگ سپیداران، بفرمایید بنشینید صندلی عزیز، زنبورهای عسل دیابت گرفته‌اند، پسته لال سکوت دندان شکن است، ملخ‌های حاصلخیز، مالاریا، ما کو تا اونا شیم و من هارا شورا هارا از مجموعه سروده های اوست.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر