menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

چهارمین جشنواره استانی تئاتر طنز دیواندره

فراخوان چهارمین جشنواره استانی تئاتر طنز دیواندره

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره از اعلام فراخوان چهارمین جشنواره استانی تئاتر طنز دیواندره از یکم تا چهارم آذر سالجاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرین طنز، اشرف احمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: چهارمین جشنواره استانی تئاتر طنز دیواندره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره و انجمن هنرهای نمایشی استان با همکاری دفتر انجمن نمایش دیواندره، فرمانداری و شورای اسلامی و شهرداری دیواندره و شورای هماهنگی مبازه با مواد مخدر استان برگزار می شود.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: چهارمین دوره این جشنواره در راستای تشویق و ترویج اجرای عمومی نمایش فاخر کمدی، با تاکید بر ارتقای تئاتر کمدی و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در استان برگزار میشود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره، با بیان اینکه موضوع نمایشها آزاد است، عنوان کرد: ارائه نمایش هایی با محوریت نفی خشونت و جنگ طلبی و در حمایت از گسترش صلح و شادی در جهان، نگاه هنرمندانه، تحلیلی و طنازانه به مسائل آسیب های اجتماعی روز، خصوصا مسائل خانواده، جوانان، طلاق و مبارزه با مصرف مواد مخدر، بهره گیری از فرهنگ بومی و محلی در نمایش و استفاده از شیوه های نمایش کمدی ایرانی در اولویت انتخاب هستند.

احمدی اذعان کرد: چهارمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره فقط نمایش های صحنه ای فارسی کوردی را قضاوت و انتخاب می کند و آثار نمایشی متقاضی می بایست تولید سال ۹۶ بوده و پیش از این نباید با این گروه در هیچ جشنواره ای شرکت کرده باشند.

وی با بیان اینکه نمایش های که مبتنی بر متون نمایشنامه نویسان مطرح کشور یا متون چاپ شده بوده و تا کنون اجراهای زیادی از آن ها شده باشد، تنها در صورت ارائه ی طرح اجرایی خلاق و شیوه نو در اثر اجرایی مورد پذیرش قرار می گیرند.

وی در پایان اخرین مهلت ارسال نمایشنامه ها را اول مهر اعلام و خاطر نشان کرد: هفت مهر سال جاری، نتایج بازخوانی اعلام و بازبینی نمایش ها نیز همزمان با ۲۰ آبان ۹۶ خواهد بود و جشنواره نیز از اول تا چهارم آذر سال جاری در دیواندره برگزار می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر