menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جواد علیزاده

علیزاده : مسئولان فعلی تجسمی، شناختی از کاریکاتوریست‌های زمان انقلاب ندارند

یک کاریکاتوریست معتقد است، باید یک بخش جنبی در جشنواره تجسمی فجر به معرفی و نمایش آثار کاریکاتوریست‌های دوران انقلاب اختصاص داده شود.

به گزارش شیرین طنز، جواد علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که مسؤولان فعلی حوزه تجسمی، شناختی از کاریکاتورهای دوران انقلاب و تاثیرگذاری آن‌ها ندارند، اظهار کرد: من ۲۶ سال است که در زمینه طنز و کاریکاتور کار می‌کنم و جزو بازماندگان کاریکاتوریست‌هایی هستم که در زمان انقلاب در مطبوعات فعال بودند. متاسفانه مسؤولان فعلی حوزه تجسمی، شناختی از کاریکاتوریست‌های زمان انقلاب و جنگ ندارند.

او ادامه داد: توجه به کاریکاتوریست‌های آن دوره فقط محدود به این می‌شود که هر سال در فجر، یادی از کاریکاتورهای زمان انقلاب می‌شود. برای این‌که نسل فعلی و مسؤولان ما که اطلاعات چندانی در زمینه کاریکاتورهای آن دوران ندارند بتوانند اطلاعاتی در این زمینه به‌دست آورند باید یک بخش جنبی به جشنواره هنرهای تجسمی فجر با هدف نمایش و معرفی کاریکاتور و کاریکاتوریست‌های زمان انقلاب اختصاص داده شود.

علیزاده افزود: این کار باعث می‌شود جوان‌ها با پیشینه فعالیت در زمینه کاریکاتور مطبوعاتی و ژورنالیستی و کاریکاتوریست‌های آن دوره که قدرت تحلیلی سیاسی داشتند، آشنا شوند.

این کاریکاتوریست همچنین اظهار کرد: بیشتر انتقاد من به مسؤولان حوزه تجسمی است، نه شورای هنری جشنواره. جشنواره‌ای که عنوان «فجر» را یدک می کشد باید حتما روح فجر در آن جریان داشته باشد و آثار هنرمندان دوران انقلاب که خیلی از آن‌ها اکنون در قید حیات نیستند، در آن به‌نمایش گذاشته شود.

علیزاده همچنین گفت: متأسفانه اکنون ارتباط بین جشنواره فجر و فرهنگ و روح فجر قطع شده است و ما هیچ برنامه‌ای در جشنواره تجسمی نداریم که به معرفی آن جریان بپردازد.

به گزارش ایسنا، نهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۳ تا ۳۰ بهمن‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر