menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عزت الله مهر آوران

عزت الله مهر آوران : به اعتقاد من کمدی هنر درست خنداندن است که کار آسانی نیست

عزت الله مهر آوران، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، گفت: باید خط بین طنز، کمدی و لودگی را از هم جدا کنیم. وظیفه کمدین این است که جلوی الکی خندیدن مخاطب را بگیرد.

به گزارش شیرین طنز، عزت الله مهر آوران، بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری در رابطه با کمدی و طنز گفت: باید جلوی بیهوده خندیدن مردم را بگیریم و در نمایش های کمدی ردپایی از آموزش نیز باشد.
مهر آوران در ادامه گفت:کمدی هنر بازیگری است، متاسفانه برخی طنز را با لودگی اشتباه می گیرند که حتی ممکن است این کار جای اینکه مردم را شاد و سرحال کند مخاطب را آزرده خاطر کند. کمدی به اعتقاد من هنر درست خنداندن است که کار آسانی نیست و هر کسی نمی تواند این کار را انجام دهد، چراکه این کار یک شناخت می خواهد و فرد باید با تکنیک‌هایی روانشناسی و جامعه شناسی آشنا باشد.
وی افزود: هنر بازیگری سخت ترین هنری است که آسان می شود آن را بازی کرد ولی نیاز به تکنیک و شناخت است که هنرمند باید جوهره‌ی آن را داشته باشد. هنر باید در خون یک هنرمند باشد تا بتواند آن را به اجرا در بیاورد و مخاطب نیز از آن لذت ببرد.

عزت الله مهر آوران

مهرآوران اظهار داشت: ما هنر را انتخاب نمی کنیم هنر ما را انتخاب می کند. هم چنین باید خط بین طنز، کمدی و لودگی را از هم جدا کنیم. وظیفه کمدین این است که جلوی الکی خندیدن مخاطب را بگیرد.
وی تاکید کرد: مسئولیت کمدی برای خنداندن بیشتر از تراژدی است کمدین باید متوجه باشد که چرا مخاطب را بخنداند، کمدی بی محتوا نمی تواند در دل مردم جای باز کند و ماندگار شود.
مهرآوران در پایان گفت: در تئاتر و سینما آثار کمدی زیادی تولید می شوند، اما گاهی اوقات مجال بازی کردن آن نیست یعنی سوژه و یا نمایشنامه‌های کمی برای این کار در دسترس است، من همیشه ترس این را دارم که مردم بی مورد و الکی بخندن؛ در حالی که ما می توانیم با هنر و تئاتر این فرهنگسازی را در جامعه گسترش دهیم.

گفتنی‌ست نهمین جشنواره طنز سوره با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان، و ترویج و معرفی طنز فاخر در بخش‌های نثر، نظم، داستان کوتاه، مقالات پژوهشی، عکس، کاریکاتور و استندآپ کمدی (مکتوب یا تصویری) و با موضوع آزاد؛ ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه ۹۵ برگزار می شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر