menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نسیم عرب امیری

عرب امیری : پیشنهاد می‌کنم رسانه ملی بیشتر به طنز بها دهد

یک شاعر و روزنامه‌نگار طنزپرداز گفت: هنر، تعهد می‌آور و هنرمند باید به اتفاقات پیرامون خود، مسائل سیاسی و … متعهد باشد و واکنش نشان دهد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، نسیم عرب‌امیری شاعر و روزنامه‌نگار، با بیان این که طنز به عنوان یکی از گونه‌های شوخ طبعی است که قصد انتقاد و اصلاح دارد؛ اظهار کرد: این می‌تواند رسالت طنز باشد که مسائل اجتماعی و اتفاقاتی که پیش می‌آید را به گونه‌ای بیان کند که تلنگری رخ دهد و ذهن‌ها را نسبت به مسائل و موضوعات اجتماعی پیرامون بیدار کند.

وی ادامه داد: طنز همیشه باید حرفی برای گفتن داشته باشد و چه بهتر که درباره موضوعات مهم و اساسی سخن بگوید. خلیج فارس دغدغه ملی است و هیچ کدام از مردم کشورمان نسبت به صحبتی که آقای ترامپ کردند، خنثی نبودند و با هر گونه گرایشی و حتی کسی که هیچ گونه قیدی نداشت نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

عرب‌امیری خاطرنشان کرد: خلیج فارس دغدغه ملی است و همه مردم ایران این دغدغه را دارند. کاری که ترامپ انجام داد به گونه‌ای تحریف تاریخ بود و اینجاست که طنز می‌تواند واکنش نشان دهد و به نوعی تلنگر بزند و ناراحتی مخاطبان را ابراز کند و از زبان مردم ایران سخن بگوید. در همان زمان هم مردم در توییتر آقای ترامپ واکنش‌های بسیاری داشتند و برخی از این واکنش‌ها نیز با زبان طنز بیان شده بود.

این شاعر و روزنامه‌نگار طنزپرداز با بیان این که هنرمندان و طنزپردازان فارغ از تولیدات هنری خود، می‌توانند نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی جامعه واکنش نشان دهند، گفت: بسیاری از هنرمندان در شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی در برابر وقایع مختلف واکنش نشان می دهند. البته مردم عادی هم نسبت به موضوع خلیج فارس واکنش های بسیاری داشتند.

وی تصریح کرد: حوزه هنری مسابقه طنز و کاریکاتور با موضوع «خلیج فارس» را برگزار می‌کند و همین حرکت‌ها باعث می‌شود که هنرمندان و طنزنویسان مشارکت بیشتری داشته باشند و به تولید اثر بپردازند. در شعرهای طنز نیز می‌توان به خوبی به این موضوعات پرداخت.

عرب‌امیری با تاکید بر این که هنر، تعهد می‌آورد؛ عنوان کرد: خیلی به دیدگاه‌هایی مانند هنر برای هنر اعتقاد ندارم. هنرمند باید به اتفاقات پیرامون خود، مسائل سیاسی و … متعهد باشد و واکنش نشان دهد.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرده بودند که می‌توان دشمنان را هجو کرد و نکته با ارزشی است و این سخن ایشان نشان می‌دهد که می شود به طنز بیش از پیش پرداخت. پیشنهاد می‌کنم رسانه ملی بیشتر به طنز بها دهد و طنز را از حالت خنثی در بیاورد. خیلی وقت است که برنامه تاثیرگذار نمی‌بینیم و طنزها خنثی شده‌اند. باید کمی دایره خط قرمزها باز شود و طنزنویسان هم بیشتر به مسائل سیاسی و اجتماعی توجه نشان دهند. متاسفانه هنوز هم طنزهایمان حول موضوعاتی مانند ازدواج می‌گردد و به موضوعات جدیدتر پرداخته نمی‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر