menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عباس احمدی ۱

عباس احمدی : شاعران طنز به نبودن کتاب در سبد خانوارهای ایرانی اشاره کنند

عباس احمدی می‌گوید: متاسفانه امروز آبشخور فکری شاعران جوان، قوی نیست و منبع آن ها، فضای مجازی است.

به گزارش شیرین طنز، عباس احمدی شاعر و مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم درباره برپایی کنگره ملی شعر کتاب به خبرنگار مهر، گفت: در کشورهایی که از نظر فرهنگی توسعه یافته‌اند، یکی از شاخص‌های توسعه، ساعت مطالعه غیردرسی است ولی متاسفانه در کشورما مطالعه غیر درسی کم است.

وی درباره نحوه سرودن شعر برای کتاب گفت: به نظر من شاعران در شعر طنز، می‌توانند به پایین بودن فرهنگ مطالعه و نبودن کتاب در سبد خانوارهای ایرانی اشاره کنند. چرا که در شعر طنز، یک نقطه ضعف را بزرگ نمایی می‌کنیم و در شعر جدی نقاط قوت مطالعه را پررنگ می‌کنیم.

عباس احمدی

مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم درباره وضعیت مطالعه در شعر جوان امروز گفت: متاسفانه امروزه آبشخور فکری شاعران جوان، قوی نیست در حالی که شاعران دهه پنجاه و شصت اکثرا کسانی بودند که در بطن سیر مطالعاتی بزرگان قرارگفته و با رمان‌های خارجی، ایرانی و ادبیات کلاسیک ارتباط قوی داشتند. اما امروزه منبع شاعران فضای مجازی است. امروزه شاعران به تکنیک و احساس در شعر توجه می کنند نه معنا و محتوا.

احمدی در پایان گفت: با وجود وضعیت نگران کننده مطالعه در کشور ما انتخاب موضوع مطالعه برای کنگره شعر کتاب دغدغه‌مندی مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را نشان می دهد.
صادق وفایی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر