menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عباس احمدی

عباس احمدی : در فضای مجازی طنزهای فاخر از طنزهای بی ارزش جدا نشده اند

یکی از طنز پردازان برجسته گفت: با وجود اهمیت طنز در عرصه های مختلف،هنوز هیچ جایگاه جدی برای طنز وجود ندارد.

به گزارش شیرین طنز، عباس احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه قم، در خصوص ضرروت پرداختن به مقوله طنز عنوان کرد: با وجود اهمیت طنز در عرصه های مختلف،هنوز هیچ جایگاه جدی برای طنز وجود ندارد در حالی که می توان از طنز برای بیان بسیاری از مسائل مهم و راهبردی کمک گرفت.

این طنز پرداز قمی افزود:طنز در فرهنگ عامه از دیر باز وجود داشته است و به نوعی مردم ایران به شوخ طبعی گرایش داشته اند.

وی تصریح کرد:در طنز می توان بسیاری از مسائل مهم و جدی را به زبانی شیول و فکاهی و شوخ طبعانه و در لفافه بیان کرد.

احمدی خاطرنشان کرد:طنز ارزشمند و فاخر بعد از پیروزی انقلاب به رشد کمی و کیفی خود رسید و طنز پردازان برجسته ای ظهور و بروز کردند.

وی بیان کرد:ما در چاپ آثار طنز در سالهای اخیر به تحولات خوبی رسیده ایم اگر چه در زمینه مطبوعات به رشد قابل توجهی دست نیافتیم.

عباس احمدی ۱

این طنز پرداز برجسته کشور در مورد وضعیت طنز در قم نیز عنوان کرد:برگزاری محافل طنزی همچون قمپز در قم نشان دهنده ظرفیت بالای طنز در میان مردم قم است که می توان به آن جهت بخشید و استعدادهای بزرگی را کشف کرد.

وی در مورد گسترش طنز در فضای مجازی گفت: هنوز معیار و شاخصی برای طنز در فضای مجازی نداریم و گرفتار ولنگاری هایی در عرصه طنز در فضای مجازی هستیم.

احمدی یادآور شد: طنز در فضای مجازی تیغی دو لبه است که هم می تواند مثبت و هم منفی باشد متاسفانه در فضای مجازی طنزهای فاخر از طنز های بی ارزش جدا نشده اند و خط کشی مناسبی میان آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طنز در جامعه زمانی می تواند کارایی خود را پیدا کند که سطح انتقاد پذیری بالا نرود از طرفی طنز ها هم دارای معیار و درجه بندی شوند یعنی ما طنزی در جهت تخریب نداشته باشیم بلکه در طنز نگاه مان به سمت و سوی تحول باشد.

این طنز پرداز برجسته یادآور شد: در قم کارگاههای طنز خوبی در جریان است که می تواند سطح آموزش جوانان و علاقه مندان را بالا ببرد به طور کلی آموزش می تواند کارساز باشد و فرصت های خوبی را برای جوانان مهیا سازد.

وی در پایان گفت:ما حتی در طنز هم نیاز به پژوهش داریم چرا که با پژوهش می توان بنیه علمی را توسعه بخشید و با معیارهای مشخص علمی، طنز را به اعتلا رساند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر