menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

وحید ضیایی

طنز نوشته‌ های ۱۳ سال وحید ضیایی در کتاب “خرده فرمایشات” منتشر می شود

چهار کتاب ادبی از وحید ضیایی، شاعر و استاد دانشگاه، تا پایان سال جاری وارد بازار نشر خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز، وحید ضیایی شاعر و پژوهشگر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت: تا پایان سال جاری در چهار ژانر ادبی متفاوت آثاری را در دست انتشار دارم.

وی افزود: مجموعه «هیروشیما طور دیگری زیباست: منتخب شعر‌های شاعر معاصر ترک حسین آکین» که مجموعه‌ای دو زبانه است، زیر نظر خود شاعر و با مقدمه‌ای از من برای نخستین بار در ایران توسط هزاره ققنوس منتشر می‌شود. این کتاب ترجمه و بازآفرینی مشترک من با آیدین ضیایی است.

این استاد داشنگاه اظهار داشت: علاوه بر این مجموعه، هزاره ققنوس پنجمین دفتر شعرم را با عنوان «کله سحر توی طبق بامداد» که شامل شعر‌های دو سال اخیرم و با موضوع جنگ و عشق در خاورمیانه است، در دست نشر دارد.

همچنین «خرده فرمایشات» مجموعه طنز نوشته‌های منظوم و منثور ضیایی است که در طی ۱۳ سال روزنامه نگاری او در نشریات مختلف منتشر شده است. این کتاب بعد از مجموعه «تلخپند» که مقالاتی پژوهشی در باب طنز و هزل ایرانی بود، دومین اثر او در باره طنز و طنزپردازی است و قرار است تا پایان زمستان منتشر شود.

وحید ضیایی

ضیایی همچنین خبر از انتشار کتاب «ژورنالیسم جوانی» داد که جلد دوم مجموعه یادداشت‌های وی با محوریت نقد ادبی است و شامل یادداشت‌های و مقالات ادبی و فرهنگی منتشر شده از او در یک دهه اخیر می‌شود و با دو مقدمه مفصل به نوعی مروری بر تاریخ روزنامه نگاری در سرزمین مادری او – اردبیل – نیز هست. جلد اول این مجموعه با عنوان «صدا تنهایی پژواک» سال ۹۴ منتشر شده بود. هر دوی این مجموعه‌ها را نشر نگین سبلان منتشر خواهد کرد.

وحید ضیایی شاعر، مترجم، پژوهشگر و مدرس ادبیات خلاق و سمینار‌های سبک زندگی و لذت ادبی است که تا کنون بیش از ۱۷ عنوان کتاب در کارنامه ادبی خود دارد و به همین تعداد کتاب نیز با مقدمه او توسط هنرجویانش به جامعه ادبی کشور تقدیم شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر