menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طنز : متقاضیان پراید در صف یکیها!

مهدی محمدی :

معاونت بازاریابی و فروش شرکت سایپا گفت: «تولید هر پراید حدود سه تا چهار میلیون تومان زیان به شرکت سایپا وارد می کند.» وی همچنین بدون توجه به خبرنگارانی که از خنده داشتند صندلیهای محل کنفرانس خبری را گاز می زدند، این را هم اعلام کرد که «فروش پراید محدود می شود و از این به بعد به هر فرد حقیقی مطابق با کد ملی اش تنها یک پراید داده خواهد شد. همچنین کسانی که قبلا پراید خریده اند، نمی توانند برای خرید آن ثبت نام مجدد انجام دهند.» لطفا با حفظ خونسردی و البته بدون نگاه کردن از روی ورق بغل دستی به سوالات زیر جواب دهید.

سوال اول: با توجه به اینکه پراید هم اکنون حدود ۲۱ میلیون تومان فروخته می شود، ولی باز هم می گویند: «داریم ضرر می دهیم» توضیح دهید چرا با اینکه کشور ما منابع غنی و سرشاری از سنگ پا دارد، ولی طبق آمار گمرک، در سال ۹۵ در حدود ۷۵ هزارتن سنگ پا وارد کشور شده است؟ چرا با وجود اینکه پتانسیل صادرات سنگ پا را داریم، باز هم باید فرت و فرت سنگ پا وارد کنیم؟(نیم نمره)

سوال دوم: در بیستم شهریور سال قبل، تصویری از مدیر عامل محترم سایپا در محل هتل المپیک منتشر شد که نشان می داد خودروی شخصی ایشان ماکسیما است. چرامدیر عامل محترم و «ماکسیما سوار» شرکت سایپا، پراید سوار نمی شود؟ (نیم نمره)
الف) چون پراید کیفیت و امنیت پایینی دارد.
ب) این چه حرفیه؟! پراید هم کیفیت دارد، هم امنیت! ولی ایشان قصد دارند جلوی ضرر چهار میلیون تومانی شرکت را بگیرند. مثل اینکه منتقدان صنعت خودرو این ضرب المثل را نشنیده اند: «جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعت است.»

سوال سوم: در نهم شهریور دو سال قبل، مهندس نعمت زاده، وزیر صنعت آن زمان، گفت: «هر کسی خودروی داخلی نخرد، ضد انقلاب است.» پس با این حساب اگر کسی بخواهد ضد انقلاب نباشد، باید پراید صفر بخرد و چهار میلیون تومان به شرکت خودروساز داخلی ضرر وارد کند. آیا تمام کسانی که پول خرید پراید صفر ندارند، ضد انقلاب محسوب می شوند؟(نیم نمره)

سوال چهار: معمولا در تمام دنیا اگر کسی محصولات تولید کشور خود را بخرد، به صنعت ملی کشور خودش کمک کرده است ولی اگر یک ایرانی، خودروی داخلی بخرد، باعث تضعیف مالی خودروسازهای داخلی می شود. داستان چیه دقیقا؟با رسم شکل، نمودار یا اصلا هر روشی که خودتان دوست دارید یا به ذهنتان می رسد، توضیح دهید؟(هفتاد و پنج صدم نمره)

سوال پنجم:با این اوصاف شما اگر پراید صفر بخرید و دوباره بخواهید آن را به شرکت سایپا پس دهید، جلوی یک ضرر چهار میلیونی به سایپا گرفته می شود. پس چرا شرکت سایپا، «خودروی فروخته شده، را پس نمی گیرد؟» (نیم نمره)

سوال ششم: ضرب المثل « جایی نمی خوابه که آب زیرش بره» در باره کدام کارخانه خودروسازی گفته شده است؟ (نیم نمره)

سوال هفتم: چند وقت پیش در فضای مجازی کمپینی به نام « نه به خودروی صفر» تشکیل شد. به نظر شما احیانا این کمپین،کار خود شرکت زیان ده سایپا نبود تا این شرکت کمتر ضرر کند؟ (نیم نمره)

سوال هشتم: اگر فروش پراید این همه ضرر و زیان به شرکت وارد می کند، پس چرا این همه توی روزنامه ها و رسانه ها نمایندگی های سایپا تبلیغ می کنند و نمایندگیهای فروش سایپا، نصفه شب هم که شده پیامکت تبلیغاتی می زنند و می گویند: «سایپا در اندیشه ای متفاوت!» این همه تبلیغ برای این است که دوست دارند ضرر کنند آیا؟(نیم نمره)

سوال نهم: شرکت سایپا در بیست و یکم مرداد طی ابلاغیه اعلام کرد: «از تمامی نمایندگان محترم و همراهان همیشگی انتظار می‌رود؛ همچنان که از آغاز تولید با ارائه خدمات چشمگیر در عرصه فروش و خدمات پس از فروش پراید، بسیار خوش درخشیده‌اند؛ به گونه‌ای عمل نمایند تا آخرین شرایط ثبت نامی خودروی پراید نیز با خاطره‌ای خوش و دلچسب ثبت گردد.»

نوشابه ای که شرکت سایپا برای خودش باز کرده است، چیست؟

الف) نوشابه زرد ب) نوشابه سیاه ج) یک دونه از این نوشابه کوچیکها د) چند تا نوشابه خانواده(بیست و پنج صدم نمره)

سوال دهم: چرا؟ چرا؟ آخه چرا؟ (پانزده نمره)

منتشر شده در روزنامه شهر آرا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر