menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انتخابات

طنز : به انتخابات نزدیک می شوید!

وحید حاج سعیدی :
هر چند هنوز چند ماهی به موعد انتخابات شوراها باقی مانده است ولی تبلیغات زیر پوستی و چراغ خاموش در ستاد های خانگی آغاز شده است و افرادی هم که دیر به خانه می آیند با جمله «رفته بودم ستاد!» خود را از سین جیم و استنطاق همسران شان می رهانند! در واقع این روزها ژن احساس تکلیفِ بخش اعظمی از افراد جامعه گل کرده و همه با کت و شلوار به استقبال انتخابات شورا ها رفته اند و این چنین به نظر می رسد که این ژن احساس تکلیف «جهان را ببخشید بر چار بهر / یکایک همه نامزد کرد شهر!»
جالب اینکه همه افرادی که قرار است در این وادی خود را محک بزنند – از راننده و خواننده و بازاری گرفته تا کارمند و معلم و استاد دانشگاه – کلهم اجمعین از میزان بالای رای خود حکایت می کنند و به قولی « ترا ای پسر گر چنین است رای» چرا برای سایر انتخابات کاندیدا نمی شوید و باقی ماجرا …
در این بین نباید از نقش اساسی و تاثیر گذار بنر غافل شویم. البته منظور از بنر، سنجاب کارتون بنر ساخته یوشی هیرو کوردا در سال ۱۹۷۹ نیست. منظور از بنر نوعی انتقال پیام تبلیغاتی است که طرح گرافیکی دارد و شامل تصاویر و متون است که الحمدالله در سال های اخیر عده ای زیادی را از ورشکستگی نجات داده است و اگر کسی دور و برش را با دقت بنگرد « بنر ها ز دیدار او بگذرد» آن هم در طرح ها و رنگ های مختلف… طرف به منظور کاندیداتوری شورای شهر، مدرسه غیر انتفاعی تاسیس کرده و عکسش را روی همه بنر ها و اطلاعیه ها چاپ کرده است و فقط کم مانده روی تابلوی مدرسه و دفتر مشق بچه ها اسم و عکسش را چاپ کند! البته این همه ماجرا نیست چرا با وجود خنک شدن هوا، بازار وعده و وعید کاندیداهای شورا ها دوباره داغ شده است و یک عده وعده وعید هایی می دهند که «آنتونیو مانوئل دی الیویرا گوتیرس» دبیرکل جدید سازمان ملل متحد هم در تبلیغات خودش جرات دادن چنین وعده هایی را نداشت.

از حل مشکل اشتغال و مسکن جوانان، بیکاری و گرانی، تورم و تلاش در جهت رفع تحریم ها گرفته تا پیگیری ساخت کارخانه، فرودگاه، جاده، مسجد، مدرسه، دور برگردان، بلوار، هایپر مارکت، مال، مگا مال و … یعنی اگر بودجه عمرانی کل استان و استان های مجاور را بار وانت پراید کنند و به اینجا بیاورند جوابگوی طرح های ماوراء الطبیعه و سوفسطایی برخی دوستان نیست! کمی آن سوتر هم بازار انصراف و بیانیه داغ است. یعنی هنوز نه به دار است نه به بار برخی چهره های سیاسی و غیر سیاسی که در بین ساکنان کوچه شان هم رایی ندارند از انصراف و عدم شرکت در انتخابات سخن به میان می آورند! فقط یادمان باشد کاندیداتوری در انتخابات شورا ها علاوه بر نیاز به داشتن شرایط اولیه نظیر تابعیت جهموری اسلامی، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت، شرط سنی، ۱۲ قطعه عکس، کپی کارت ملی و شناسنامه و … نیاز به مولفه های ثانویه دیگری نیز دارد. داشتن تجربه و سابقه مدیریتی، سوابق اجرایی، خلاقیت و نو آوری، حُسن شهرت، سواد اطلاعاتی، خدا ترسی، شهامت، عدالت و … هم از جمله مولفه هایی هستند که مردم هنگام رای دادن به آنها توجه دارند. بنابراین دوستانی که قصد ثبت نام در این دوره از رقابت های شوراها را دارند فقط به داشتن کت و شلوار شیک اکتفا نکنند و به قول «نقی معمولی» اگر فرصت کردند در لابلای تفکرات عمیق و برنامه های اقتصادی شان، مولفه های ثانویه را نیز مد نظر قرار دهند!
منتشر شده در روزنامه کلید

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر