menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر صحرایی

شوخ طبعی‎های رزمندگان در کتاب “مین سوسکی”

اکبر صحرایی، نویسنده، درباره «مین سوسکی» از مجموعه طنز دار و دسته دارعلی گفت: «مین سوسکی» نمایش فضایی از گفت‎وگوها و شوخ طبعی‎های رزمنده‎ها با یکدیگر، برای گذراندن شب‎های تاریک در جبهه است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این نویسنده در توضیح این کتاب گفت: «دار و دسته دارعلی- مین سوسکی» طنزی روشن و با نشاط است و بر مبنای فرهنگ عمومی جبهه نوشته شده است.
این نویسنده با اشاره به شوخ طبعی دارعلی بیان کرد: این کتاب، فضای عمومی حاکم بر رزمندگان در جنگ را نشان می‎دهد. طنازی یا به نوعی شخصیت بهلولی و ملانصرالدین بودن دارعلی، نشاط را در شرایط جنگ به وجود می‎آورد. وی درباره این مجموعه گفت: مجموعه «دار و دسته دارعلی» یک مجموعه‎ ۷جلدی خواهد بود. تاکنون چهار عنوان از این کتاب‌ها با نام‌های «آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین‎ها»، «برانکارد دربستی»، «تویوتای خرگوشی» توسط سوره مهر منتشر شده و «مین سوسکی» عنوان پنجمین کتاب این مجموعه است. در ادامه هم دو کتاب «بمب کلاغی» و «مجموعه جُنگ دارعلی» به این مجموعه اضافه خواهد شد.

اکبر صحرایی بمب کلاغی

صحرایی افزود: همان طور که می‌دانید «دار و دسته دارعلی» به شکل رمان یا داستان بلندی است که قهرمان داستان آن شخصی به نام دارعلی است. در طول این مجموعه عشقی زمینی شکل می‌گیرد. یک عشق مجازی که جان‎مایه طنز این مجموعه است. حوری زمینی یا بهشتی بودنش در ابهام می‎ماند و شاید تکلیفش در جلدهای بعدی «دار و دستۀ دارعلی» روشن شود.
این نویسنده در پایان درباره انتخاب عناوین این کتاب‌ها افزود: اسامی این ۷ جلد نیز بر مبنای مفاهیم کلی دفاع مقدس شکل گرفته است. مثلا آمبولانس شتری، از نام آمبولانس‎های دو طبقه عراقی‎ها گرفته شده است، برانکارد دربستی که کنایه است. تویوتای خرگوشی که همان تویوتایی است که زیر پای رزمنده‎ها بوده و آیینه‎های آن شبیه خرگوش است. چگونگی انتخاب اسامی کتاب و متناسب بودن آن با فرهنگ جبهه و دفاع مقدس نکته مهمی است که به آن توجه داشته‌ام.
گفتنی است، پیش از این، چهار جلد اول این مجموعه با نام‌های آمبولانس شتری، گردان بلدرچین‎ها، برانکارد دربستی، تویوتای خرگوشی توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر