menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رضا احسان پور

شوخی رضا احسان پور با حافظ در “من و حافظ” منتشر می شود

رضا احسان‌پور مجموعه جدیدی با عنوان «من و حافظ» را روانه بازار کتاب می‌کند.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری تسنیم، «رضا احسان‌پور» از انتشار مجموعه شعر طنز «من و حافظ» از سوی نشر «نون» همزمان با نمایشگاه کتاب خبر داد. به گفته این شاعر و طنزپرداز، «من و حافظ» شامل بیش از ۵۰۰ بیت حافظ است که وی آن را به طنز کشیده است.

بیش از ۹۹ درصد از اشعار این مجموعه که در دوازده موضوع مختلف مانند عشق، زیبایی، ادب دسته‌بندی شده است، جدید بوده و تاکنون منتشر و خوانده نشده است. مخاطبان «من و حافظ» علاوه بر فکاهه، با طنز و بیان انتقادی نیز در این اثر روبرو هستند.

شوخی با حافظ

در بخشی از مقدمه‌ این کتاب می‌خوانیم:

«این اولین‌باری نیست که یک شاعر با شاعر دیگری شوخی می‌کند؛ مسلماً آخرین بار هم نخواهد بود. خود من یک مجموعه شعر طنز به نام «خنده‌های امپراتور» دارم که تمام اشعارش، نقیضه‌ی اشعار یک شاعر خوب دیگر است. شوخی با اشعار «حافظ» هم به همین ترتیب، سابقه‌دار است. هم نقیضه‌ اشعارش را سروده و هم به صورت تک‌بیت‌های طنز با او سر شوخی را باز کرده‌اند؛ یک مصراع از حافظ و مصراع دیگر از شاعر طنزپرداز.»

مجموعه‌ «نخند» نیز از رضا احسان‌پور برای اولین بار از سوی انتشارات فصل پنجم در نمایشگاه کتاب برای علاقه‌مندان به شعر طنز عرضه خواهدشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر