menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سعید بیابانکی

سعید بیابانکی : باید مردم را شاد نگه داریم

سعید بیابانكی شاعر شناخته شده كشورمان بیان كرد: با در نظر گرفتن برنامه های طنز در ماه رمضان می‌توان به رشد معنوی، اخلاقی و فرهنگی جامعه كمك كرد.

به گزارش شیرین طنز، سعید بیابانكی، شاعر، نویسنده و طنزپرداز، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، ضمن اشاره به لزوم افزایش روحیه شادی در بین مردم گفت: ما ملتی بوده ایم كه همواره با مشكلات مختلفی مواجه بوده ایم، سختی های دوران انقلاب، جنگ تحمیلی، تحریم‌ها و فشارهای زیادی كه به ما وارد شده، باعث شده نوعی افسردگی پنهان در مردم به وجود بیاید و راه برون‌رفت از این افسردگی و غم اجتماعی، بهره گرفتن از ابزارهای طنز است.

وی با بیان اینكه باید مردم را شاد نگه داریم، گفت: اینكه مردم كم می‌خندند آفت بزرگی است. جامعه‌ای كه روحیه نداشته باشد در سایر زمینه ها هم نمی‌تواند موفق باشد. بنابراین باید از طرق گوناگون این روحیه شادی جمعی و فردی را به مردم تزریق كنیم.

سعید بیابانکی

سعید بیابانکی

برنده جایزه كتاب فصل اظهار داشت: یكی از بهترین فرصت‌هایی كه می‌توانیم شادی را در جامعه ایجاد كنیم، مناسبت‌های مذهبی است. ما غالبا حتی در مناسبت‌های مذهبی كه نیازی برای سوگواری نداشته باشد، از ایجاد فضاهای شاد غفلت می‌كنیم؛ در حالی كه می‌توان از این مناسبت‌ها برای شادی جمعی استفاده كرد.

وی تاكید كرد: در كشورهای عربی ماه رمضان را با شادی گره می‌زنند، مجالس معنوی و موعظه، همراه با برنامه های متنوع مختلف ایجاد می‌شود و مانند عید نوروز كه برای ما مهم است و كاملا خودمان را برای آن آماده می‌كنیم، خودشان را برای رسیدن ماه مبارك رمضان آماده می كنند.

بیابانكی با اشاره به ماه مبارك رمضان گفت: این ماه، ماهی است كه سرشار از شادی است؛ چراكه بزرگ‌ترین اتفاق یعنی نزول قرآن در آن رخ داده است و ماه بزرگی است كه می‌تواند توام با شادی و نشاط اجتماعی باشد. در سال‌های اخیر از این فضا استفاده شده و بعد از افطار در پارك‌ها با حضور مردم و هنرمندان، اجرای نمایش، خاطره گویی، موسیقی و بازارچه های مختلف نوعی پویایی در بین افراد جامعه ایجاد شده كه امیدواریم چنین حركت‌هایی تداوم پیدا كند.

این شاعر به استفاده از ظرفیت‌های طنز برای ایجاد تحرك در جامعه اشاره كرد و گفت: زبان طنز یكی از ابزارهایی است كه برای نشاط آفرینی می‌توان از آن استفاده كرد. بنابراین با در نظر گرفتن برنامه های طنز در این ماه عزیز، می‌توان به رشد معنوی، اخلاقی و فرهنگی جامعه كمك كرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر