menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رونمایی از ۲ کتاب یاشار صلاحی با حضور طنزپردازان در آستارا

با حضور ۶۰ شاعر از استان های مختلف، از ۲ کتاب شعر یاشار صلاحی شاعر جوان بندر آستارا در این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایرنا شامگاه پنجشنبه در آئین رونمایی از کتاب های پاها که همیشه برای رفتن نیستند و پشه ها عاشق می شوند در سینما دریای آستارا با شعرخوانی و اجرای موسیقی سنتی فارسی و ترکی و نمایش کمدی، شبی به یاد ماندنی در تاریخ ادبیات گیلان رقم خورد.
اکبر کتابدار، مصطفی مشایخی، فرامرز ریحان صفت، کمال حسینیان و شاعران برجسته دیگر آخرین سروده های خود را قرائت کردند.
شاپور تشرینی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در این آئین گفت: آستارا در کنار فعالیت های مختلف هنری، در انتشار کتاب از شهرستان های پیشرو استان گیلان است.
وی افزود: کتاب پاها که همیشه برای راه رفتن نیستند در ۱۲۹ صفحه و کتاب پشه ها عاشق می شوند در ۱۱۱ صفحه، هر یک با شمارگان یک هزار نسخه اثر یاشار صلاحی شاعر معاصر استان گیلان چاپ و وارد بازار کتاب شده است.

وی اضافه کرد: انجمن شعر و ادب شهریار آستارا شاعران بزرگی را به ادبیات معاصر معرفی کرده و خوشبختانه بسیاری از شاعران این انجمن صاحب کتاب و شناسنامه شعری هستند.
اکبر اکسیر پدر شعر فرانو نیز در این آئین گفت: صلاحی در مجموعه شعر پشه ها عاشق می شوند از دردها و مصائب اجتماعی انسان امروز سخن می گوید و این امر بر جذابیت اثرش افزوده است.
وی افزود: شعر فرانو با محوریت شاعران جوان، حرف های جدیدی در ادبیات ایران دارد و روز به روز بر تعداد طرفداران و مخاطبان آن افزوده می شود.
اکبر کتابدار شاعر و پژوهشگر معاصر و نویسنده روزنامه اطلاعات نیز در این آئین بیان کرد: شاعر امروز باید با زبان معاصر، پیام خود را به مخاطب انتقال دهد و این موضوع را در اشعار صلاحی شاهد هستیم.
وی با اشاره به اینکه در مجموعه اشعار این شاعر، رگه هایی از طنز نیز مشاهده می شود، تصریح کرد: شاعر طنزپرداز ابتدا باید دانش و شناخت قبلی درباره ادبیات و شعر داشته باشد و سپس با رعایت نکات و قواعد لازم، شعر طنز بسراید و در اشعار صلاحی این نکات رعایت شده است.
بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان فعالیت می کنند.
انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر