menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دومین جشنواره شعر نیاوران

داور بخش طنز دومین جشنواره شعر نیاوران : استقبال زیاد آفت بزرگی برای شعر طنز است

سعید بیابانکی شاعر و داور بخش طنز دومین جشنواره شعر نیاوران معتقد است، درکنار جشنواره شعر باید کارگاه آموزشی نیز برپا شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، بیابانکی در آستانه برگزاری اختتامیه دومین جشنواره شعر نیاوران به ضرورت برگزاری کارگاه شعر در حاشیه این جشنواره اشاره کرد و گفت:دراین کارگاه ها لازم است که شعر آسیب شناسی می شود و اساتید می توانند باعلاقمندان این حوزه تبادل نظر نمایند و مخاطبان نیز درخصوص شعر به خصوص شعر طنز اطلاعات کسب نمایند.

بیابانکی

وی درادامه افزود:درسال های اخیر شعر طنز مورد استقبال مردم قرارگرفته و رشد کرده است. شاعران نسل جوان نیز به شعر طنر توجه ویژه دارند که همین امر باعث شده شاعران خوبی دراین عرصه رشد و ظهورکنند.از طرفی یکی ازنکات قابل تعمق استقبال عموم مردم از شعر طنز می باشد ولی متأسفانه فضای عمده شعر طنز تحت تأثیر ناملایمات سیاسی کشور قرار دارد ،البته به خودی خود این مسئله بد نیست چه بسا که ما طنز سیاسی هم داریم ولی توسعه این موضوع به کل شعرطنز خوب نیست.

داور بخش طنز دومین جشنواره شعر نیاوران افزود:ناملایمات سیاسی یک روز هست و یک روزنیست ،شعر طنز دراین فضا تاریخ مصرف پیدا می کند ،لذا شاعران نباید با این تلاطمات و امواج بالا و پایین شوند .باید به سمتی روند که شعر کارکرد تاریخی داشته باشد، نه تقویمی چون شعر تقویمی تاریخ مصرف دارد .

بیابانکی همچنین اظهار داشت:مراسم ماهیانه شعر؛درتهران و کل کشور برگزارمی شود .گاها”شاهد حضور هزارتا دوهزار نفرمخاطب دربخش شعر طنز می باشیم که دربخش های دیگر شعر استقبال مخاطب کمتر می باشد ، این استقبال تأثیر خود را می گذارد و شاعر نیز بعضا”براساس وجود مخاطب تحت تأثیر قرارگرفته و شعر می سراید ،باید گفت این امرآفت بزرگی برای شعر طنز است.

دومین جشنواره شعر نیاوران

وی درادامه بیان داشت : در آثار رسیده به دومین جشنواره شعر نیاوران در بخش طنز فضای حاکمیت سلیقه مخاطب بر شعر را احساس نمودم، در حالی که به اعتقاد بنده شاعر نباید با سلیقه مخاطب حرکت کند. بلکه باید برای مخاطب سلیقه بسازد و به مخاطب جهت دهد.در دهه اخیر با استیلای فضای مجازی،شاعران به مقتضیات روز،هرشعری و مطلبی را بلافاصله در فضای مجازی منتشر می کنند، این اشعارو مطالب مورد استقبال مخاطب قرار می گیرد.بعضا”این شائبه ایجاد می شود ،محبوبیت کاذب خوب می باشد .لکن گاها”این مسئله تأثیر خودش را برروی شعر در کشور ما گذاشته و شعر را به حال وخیمی انداخته است. درحالی که دردهه های گذشته فضای مطبوعات حاکم بود و با گزینش اشعار فرهیخته ،آنها را به چاپ می رساند ولی اکنون این فضا ازهم گسیخته گشته است. به همین دلیل جشنواره هایی مثل جشنواره شعر نیاوران باید در کشور برگزارشود تا آثار خوب معرفی شود. در واقع چنین جشنواره ای می تواند معیار مناسبی برای شناسایی شعرهای خوب و ارزشمند باشد.

گفتنی است داوری بخش طنز “دومین جشنواره شعر نیاوران” را، شاعرانی چون ابوالفضل زرویی نصراباد ،دکتر اسماعیل امینی ،مهدی استاد احمد ،سعید بیابانکی و محمد سلمانی به عهده داشتند .اختتامیه این جشنواره نیز به دبیری محمد سلمانی پنج شنبه ٢۵ آذر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر