menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حسن شعبانی

حسن شعبانی : اشعار طنز باید مخاطب را بخنداند، بهره مند کند و دلش را خنک کند

یک شاعر پیشکسوت آئینی گفت: شاعر طنز باید حرف دل مردم را بزند و در این راستا پیدا کردن سوژه‌ها و واژه‌هایی که مخاطبان شعر نیز با آن‌ها درگیر باشند، دست خود شاعر است.

به گزارش شیرین طنز، حسن شعبانی (بانی) شاعر و طنزپرداز پیشکسوت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با تاکید بر اهمیت سوژه‌یابی در طنز اظهار کرد: پیدا کردن سوژه طنز کار بسیار دشواری ست. اشعار طنز باید به گونه‌ایی باشد که هم مخاطب را بخنداند، هم بهره مند کند و هم این که دلش را خنک کند.

وی افزود: شاعر طنز باید حرف دل مردم را بزند و در این راستا پیدا کردن سوژه‌ها و واژه‌هایی که مخاطبان شعر نیز با آن‌ها درگیر باشند، دست خود شاعر است و باید موضوعات را پیدا کند و با ذوق ورزی آن‌ها را تبدیل به شعر طنز کند.

حسن شعبانی

شعبانی (بانی) همچنین گفت: شاعران طنزپردازی که نمی‌توانند مخاطب را بخندانند، خشک هستند و در واقع این ضعف را با تحلیل‌هایی همچون این که رسالت طنز خنداندن مخاطب نیست، می پوشانند. البته پیامی که شاعر طنزپرداز ارائه می‌دهد هم باید خوب باشد.

این شاعر پیشکسوت خاطرنشان کرد: به تازگی کمرم را عمل جراحی کرده‌ام و در این باره شعری سروده‌ام که به این شرح است: «خدایا پیکری تب دار دارم / تنی آلوده و بیمار دارم / خدایا درد پشتم را دوا کن / که حالا حالاها باهاش کار دارم».

وی همچنین در پایان سخنانش از در دست چاپ بودن مجموعه شعر طنز تازه‌اش خبر داد و گفت: این مجموعه را پسرم به دست ناشر سپرده و به همین دلیل هنوز اطلاع ندارم توسط کدام نشر به چاپ رسیده است.

گفتنی‌ است نهمین جشنواره طنز سوره با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان و ترویج و معرفی طنز فاخر در بخش‌های نثر، نظم، داستان کوتاه، مقالات پژوهشی، عکس، کاریکاتور و استندآپ کمدی (مکتوب یا تصویری) و با موضوع آزاد، ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه ۹۵ برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر