menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

امیر سهیلی

جایزه ویژه جشنواره کارتون کوزوو در دستان کارتونیست سنندجی

امیر سهیلی کارتونیست سنندجی موفق به کسب جایزه ویژه نخستین جشنواره بین المللی کارتون کوزوو شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایرنا، نخستین جشنواره بین المللی کارتون کوزوو با نام سلام اروپا با حضور 59 کشور دنیا و بیش از 533 اثر از233 کارتونیست برگزار شد و در نهایت 80 اثر به بخش نمایشگاهی راه یافت.
«امیر سهیلی» هنرمند کارتونیست کردستانی به همراه چند نفر از کارتونیست های کشورمان در این رویداد بزرگ هنری شرکت کرد که در نهایت علاوه بر اینکه جایزه ویژه این جشنواره را از آن خود کرد، اثر انتخابی این هنرمند نیز به عنوان طرح اصلی پوستر جشنواره انتخاب شد.

امیر سهیلی
امیر سهیلی متولد 1362 در شهر سنندج فعالیت حرفه ای خود را از سال 1388 آغاز نمود و آثار این هنرمند به نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی معتبر همچون «آیدین دوغان ترکیه»، « پیراسیکابا برزیل»، «موزه کاریکاتور لوکزامبورگ» و « کتاب تهران» راه پیدا کرده است.
این هنرمند کردستانی موفقیت هایی را نیز در این مدت کسب کرده است که از جمله می توان به برگزیده جشنواره « گنبدهای فیروزه ای» اصفهان در سال 1394، راه یابی به پنج اثر منتخب جشنواره CIPE آمریکا 1392، برگزیده جشنواره منطقه ایی کارتون غرب کشور 1391، اثر ارائه شده در نمایشگاه هنرمندان تجسمی کشورهای مختلف در اسلواکی 1394 اشاره کرد.
سهیلی علاوه بر این موفقیت ها دبیر اجرایی جشنواره سراسری کارتون « سبک زندگی ایرانی» درسال 1392، دبیر اجرایی جشنواره استانی -کشوری « فرهنگ شهروندی» در سال 1393 را در کارنامه خود دارد و هم اکنون به عنوان دبیر بخش طنز و کاریکاتور ماهنامه محلی کورده واری در سنندج به فعالیت مشغول است.
برپایی هشت نمایشگاه گروهی و دو نمایشگاه انفرادی از سوابق دیگر این کارتونیست سنندجی است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر