menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

جشنواره شب شعر محفل

برگزاری نخستین جشنواره‌ی استانی شعر طنز “نوش خند” در ایلام

نخستین جشنواره‌ی استانی شعر طنز “نوش خند”با حضور شاعران طنزپرداز استان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ، عمران خودآموز، گفت: این جشنواره به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با هدف ایجاد شور و نشاط و ترویج فرهنگ نقد و نقد پذیری با استفاده از ظرفیت شعر طنز ، توسط انجمن شعر و ادب ایلام برگزار می شود.

وی،ادامه داد: طنز هنری است که عدم تناسب در عرصه های گوناگون زندگی اجتماعی را ، که در ظاهر متناسب به نظر می رسند نشان می دهد و این خود مایه‌ی خنده می شود. وی، به ماهیت طنز اشاره کرد وگفت : طنز تفکر برانگیز است و ماهیتی پیچیده وچند لایه دارد،گرچه بر خنده استوار است ولی خنده را تنها وسیله ای است برای رسیدن به هدفی برتر.

خودآموز، افزود:طنز اگرچه از ظاهر می خنداند اما در پی این خنده واقعیتی تلخ وجود دارد که در عمق وجودخنده را می خشکاند و انسان را به تفکر وا می دارد و طنز مانند یک تیغ جراحی است که بابرشی که ایجاد می کند باعث بهبودی می شود.

معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام،اظهار کرد: انجمن شعر و ادب ایلام با همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ،شهرداری ایلام و حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی پس از انتشار فراخوان جشنواره وگردآوری آثاری از سراسر استان، درپی برگزاری جشنواره و تجلیل از برگزیدگان هستند.

گفتنی است این آیین در روز سه شنبه مورخ 21/11/93 ساعت 16 عصر در مجتمع فرهنگی ارشاد اسلامی ایلام با شعر خوانی شاعران طنزپرداز و اجرای موسیقی برگزار خواهد شد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر