menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مازیار بیژنی

بررسی وضعیت هنر کاریکاتور در ایران با حضور مازیار بیژنی و شاهین کلانتری

جلسه ۳۸ هم اندیشی کارشناسان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع “بررسی وضعیت هنر کاریکاتور در ایران” برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این نشست که مازیار بیژنی و شاهین کلانتری (دو تن از هنرمندان عرصه کاریکاتور) در آن حضور داشتند؛ مبانی نظری و جایگاه هنر کاریکاتور در کشورمان پیش و پس از انقلاب اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه جلسه ضمن تاکید بر نقش هنر کاریکاتور در تسهیل انتقال مفاهیم از طریق طنز، حساسیت ها و ظرافت های این تکنیک هنری نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حاضرین در این نشست همچنین با اشاره به خلاء و فقدان آموزش علمی و روشمند هنر کاریکاتور در کشور، بر لزوم طراحی یک ساختار منسجم و مدون در این زمینه نیز تاکید کردند.
در ادامه این هم اندیشی با اشاره به نگاه تحلیلی کاریکاتوریست به وقایع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از منظر طنز، این نکته نیز مورد اشاره قرار گرفت که اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان فعال در عرصه کاریکاتور کشور با توجه به قریحه و استعداد خود در این عرصه مشغول فعالیت هستند و باید برای یافتن استعدادها در این باره تلاش بیشتری صورت گیرد.
در پایان این نشست نیز ضمن تاکید بر لزوم تلاش در مسیر رفع مشکلات صنفی و معیشتی هنرمندان کاریکاتوریست، تاسیس و راه اندازی یک جایزه هنری در شان هنر کاریکاتور کشور نیز مورد تاکید قرار گرفت.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر