menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

انسیه موسویان

بررسی طنز و فکاهه در شعر کودک و نوجوان توسط انسیه موسویان

موسویان به بچه ها توصیه کرد که یادداشت های روزانه در ایام نوروز را جدی بگیرند چرا که این یادداشت ها در آینده به عنوان منبع آفرینش و خلق اثر کاربرد خواهند داشت.

به گزارش شیرین طنز، انسیه موسویان از شاعران و نویسندگان کشورمان در پاسخ به این سوال که برای سال جدید در نظر دارید چه کتاب هایی بنویسید، به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر بر روی یک کتاب پژوهشی کار می کنم که در مرحله ویرایش است. در ایام تعطیل روی آن کار می کنم. عنوان کتاب ” بررسی طنز و فکاهه در شعر کودک و نوجوان” است. این یک اثر پژوهشی است که مخاطب آن کودک و نوجوان نیست.

موسویان با بیان اینکه کتاب ” فلسفه ای برای زندگی ” را در تعطیلات نوروز می خوانم، اظهار داشت: این کتاب را یکی از دوستانم به من معرفی کرده است که در مورد زندگی و ارتباط متقابل انسان هاست. ” فلسفه ای برای زندگی ” ترجمه محمود مقدسی از انتشارات گمان است.

انسیه موسویان

وی در پاسخ به این سوال که چه کتاب هایی را برای مطالعه در ایام نوروز به بچه ها پیشنهاد می کنید، بیان کرد: کتاب ” کنسرو غول ” اثر مهدی رجبی از انتشارات افق، رمان نوجوان ایرانی است که برگزیده جایزه لاک پشت پرنده شده است. این کتاب اثر خوب و دوست داشتنی است. رمان دیگر که برای نوجوانان مناسب است و آن را پیشنهاد می کنم، کتاب ” شگفتی” ترجمه پروین علیپور از انتشارات افق است.

این نویسنده و شاعر با بیان اینکه امسال به بچه ها کتاب و سی دی هدیه می دهم، تصریح کرد: من بیشتر به بچه ها کتاب هدیه می دهم و فرقی نمی کند که تالیفی باشد یا ترجمه، مهم این است که کتاب خوبی باشد. انیمیشنی با عنوان ” شازده کوچولو ” دیدم که برگرفته از رمان معروف شازده کوچولو بود. این انیمیشن دوبله شده و موضوعی جذاب دارد. توصیه می کنم بچه ها این انیمیشن را در ایام نوروز ببینند.

موسویان خاطرنشان کرد: به بچه ها توصیه می کنم که در ایام نوروز چه به سفر بروند و چه در شهر خود باشند و به دید و بازدید بپردازند، یادداشت های روزانه را جدی بگیرند. بچه ها دیده ها، شنیده ها و دریافت های خود را به شکل روزانه بنویسند. این یادداشت ها بعدها منبع خوبی برای آفرینش و خلق اثر خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان بچگی من در ایام عید تکالیف زیادی داشتیم، اظهار داشت: هر وقت به بچگی خود و ایام عید فکر می کنم، یک چیزی مرا آزار می دهد و آن تکلیف های فراوانی بود که به ما می دادند و بعدها پیک های بهاری به آن اضافه شد. تکالیف ما بسیار زیاد بود و من نگران آنها بودم. هر جا که میهمانی می رفتیم و یا به تفریح می پرداختیم به فکر آن تکالیف بودم. خوشبختانه در حال حاضر بچه ها با این مشکل دست به گریبان نیستند. در ایام نوروز بچه ها فرصت خوبی دارند که بتوانند وقت شان را به کارهای متفرقه غیر از درس اختصاص دهند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر