menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر اکسیر

اکسیر : شكستن دل طنزنویس، كندن بال سنجاقك است

اكبر اكسیر، طنزپرداز، بیان كرد: آنجا كه تمام هنرها عاجز از گفتن حقیقت هستند، طنز شروع می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری، اكبر اكسیر، شاعر طنزپرداز كشورمان با بیان اینكه طنز با فكاهه تفاوت دارد، گفت: تفاوت طنز با فكاهه این است كه در فكاهه، با زبانی بسیار نرم و لطیف یك اعتراض معمولی نسبت به اتفاقات مختلف وجود دارد اما طنز در جست‌وجوی شرافت انسان است، در مبارزه با ریاكاری است و در پی چیزی است كه بزرگان دین، بزرگان علم و ادب نیز دنبال آن بوده اند.

این نویسنده همچنین تاكید كرد: در كشور ما، فكاهه بسیار رشد كرده اما طنز به مفهوم واقعی آن مظلوم مانده است.

اکبر اکسیر1

اكسیر همچنین با اظهار اینكه طنز شریف به دنبال شجاعت پنهان مانده افراد، منزلت و ارزش واقعی انسان‌هاست، گفت: طنز، از روان انسان دانا برمی‌آید. این‌طور مطرح می‌شود كه آنجا كه كلام عاجز می ماند، موسیقی شروع می شود، ولی من می گویم آنجا كه تمام هنرها عاجز از گفتن حقیقت هستند، طنز شروع می شود.

وی تاكید كرد: خط قرمزهایی كه در شعر طنز وجود دارد، ساخته و پرداخته هیچ نهادی نیست. یا شجاعت اخلاقی ما در پس پرده مانده، یا صداقت نداریم یا اهل فن نیستیم. اگر هل فن باشیم، می‌توانیم با رعایت خط قرمزها به طنز ناب برسیم.

این نویسنده گفت: نباید منتظر باشیم كسی بیاید خط قرمزها را جابه‌جا كند بلكه طنزپرداز، لازم است بداند چطور با قضایا برخورد كند كه هم حرفش را زده باشد و هم نكات اخلاقی را زیر سوال نبرده باشد.

این شاعر طنزپرداز ضمن اشاره به اینكه فضیلت طنز، رساندن ما به حقیقت است، افزود: شكستن دل طنزنویس، كندن بال سنجاقك است. طنزنویس‌ها بدون اینكه به حزب و گروهی وارد شوند، صرفا به عنوان داور، با روح حساسی كه دارند و شرایط پیرامون‌شان را به خوبی درك می كنند، درباره حقیقت سخن می گویند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر