menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر اکسیر

اکسیر : استفاده از طنز برای اصلاح جامعه، سفارش بزرگان دین است

طنزپرداز پیشکسوت کشورمان گفت: استفاده از طنز زمان و مکان خاصی ندارد و در موقعیت‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس، اکبر اکسیر، نویسنده و شاعر طنز، بیان کرد: طنز در هر زمینه ای می‌تواند وجود داشته باشد و اصلا از سفارش بزرگان دین است که برای اصلاح جامعه از زبان نرم که می‌تواند همان طنز باشد استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از ابزار طنز می‌توان کاستی ها و پلشتی ها را گوشزد کرد، گفت: هیچ کس نمی تواند تاثیر طنز را در جامعه انکار کند. حالا هم که در ماه مبارک رمضان هستیم می توان از این ابزار بیانی استفاده کرد و هم به افراد جامعه روحیه بخشید و هم به بسیاری از مشکلات اشاره کرد.

اکسیر تاکید کرد: استفاده از طنز زمان و مکان خاصی ندارد و در موقعیت های مختلف می توان از آن استفاده کرد؛ البته مشروط به اینکه این کار هوشمندانه صورت بگیرد و از روی تفکر و اندیشه باشد.

وی با بیان اینکه حتی در سخنان بزرگان و امامان نیز می بینیم که از طنز به عنوان زبانی اصلاحگر استفاده می کردند، گفت: حجت الاسلام والمسلمین ترکیب خوبی را به کار بردند به نام «خنده حلال». اگر به ویژگی های این ترکیب دقت کنیم، می توانیم لحظات شادی را در کنار هم تجربه کنیم بدون اینکه دلخوری یا اندوهی در پی داشته باشد ضمن این که مشکلات و نواقص و معایب را هم بشناسیم.

این طنزپرداز همچنین بیان داشت: طنز با انسان به دنیا آمده است. نقل قول بزرگان را داریم که چقدر درباره تاثیر خنده و سخنان طنزآمیز سخن گفته اند. طنز حتی در بین بزرگان حوزه هم وجود داشته و دارد به طوری که آن ها با یکدیگر شوخی های حوزوی دارند که در کشکول عرفای بزرگ و عالمان دینی روایت شده است.

اکبر اکسیر تاکید کرد: اینکه طنز در سخنان روحانیون و مجریان تلویزیونی نیز دیده می شود، اتفاق خوبی است که به نظرم صدا و سیما نباید از این موضوع امتناع کند بلکه مسئولان باید بپذیرند که طنز و شوخی می تواند در جذب و تفهیم مخاطب و اصلاح ناراستی ها موثر واقع شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر