اکبری : عکاسان در تولید اثر به تفاوت میان طنز فاخر و طنز سخیف توجه کنند

   ۳۱ تیر ۱۳۹۵    ۸:۰۰ ق.ظ    181 بازديد   
0
   بدون دیدگاه

یوسف اکبری پایبندی معتقد است که سوژه اجتماعی همیشه منفی نگاه کردن به اطراف خود نیست بلکه می توان در اثارخود به طنز که خلأ آن در جامعه احساس می شود هم پرداخت.

به گزارش شیرین طنز، یوسف اکبری پایبندی رتبه سوم بخش عکس هشتمین جشنواره طنزسوره در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، وجود جشنواره‌هایی مانند طنز سوره که درصدد توجه به موضوعات طنز هستند را غنیمت شمارد و بیان کرد: بیشتر جشنواره هایی که در حوزه مستند اجتماعی برگزار می شوند کمتر توجه به موضوعاتی از این دست را دارند و این موضوع به نوعی نیاز جامعه هنری است و می تواند هم هنرمند را راغب به تولید اثر کند و هم مخاطب را به سمت تماشای این آثار بکشاند.

یوسف اکبری

وی در این رابطه خاطر نشان کرد: اگر مسئولان این جشنواره بر این باور باشند که رسالتی که در حوزه طنز عهده دار هستند چه قدر والا است می تواند در برنامه ریزی های آتی آن ها تأثیر بگذارد و باید سعی کنند تا با برگزاری سالانه آن و انتشار آثار برگزیده این جشنواره کاری کنند تا در ابعادی گسترده تر این آثار منتشر شوند.

اکبری پایبندی تأکید کرد: بیشتر افرادی که در زمینه عکاسی مستند اجتماعی فعالیت می کنند به سراغ سیاه نمایی از موضوعات می روند و باید در نظر داشت که سوژه اجتماعی همیشه منفی نگاه کردن به اطراف خود نیست بلکه می توان طنز را هم به عنوان موضوعی که خلأ آن در جامعه احساس می شود در آثار خود جاری ساخت.

این هنرمند عکاس، کار کردن در حوزه طنز را نیازمند شناخت قبلی دانست و اظهار داشت: عکاسان باید سعی کنند تا با شناخت طنز و مطالعه پیرامون آن و همچنین تماشای عکس های حرفه ای در این رابطه به تولید اثر بپردازند و همیشه در تولید اثر به تفاوت میان طنز فاخر از طنز سخیف توجه کنند.

0
ارسال به شبکه های اجتماعی خارجی :

ارسال به شبکه های اجتماعی ایرانی :
ارسال به فیس نما   ارسال به کلوب   ارسال به هم میهن   ارسال به افسران  
لینک کوتاه شده این نوشته :
http://shirintanz.ir/?p=16202

مدیر

درباره نویسنده ()

سلام، من مدیر سایت شیرین طنز هستم، مهندسی نرم افزار کامپیوتر دارم و از علاقه مندان به طنز و کاریکاتور.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

برو به ابتدای صفحه
لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران