menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رسول اولیا زاده

اولیا زاده : در بخش عکس نهمین طنز سوره ۳۰ اثر برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد

داور بخش عکس نهمین جشنواره طنز سوره گفت: از بین ۲۷۰ اثر رسیده در بخش عکس، ۳۰ اثر برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد و هم‌زمان با برگزاری این جشنواره، آثار انتخاب شده در حوزه هنری برای عموم علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.

رسول اولیا‌زاده، عکاس پیش‌کسوت و داور بخش عکس نهمین جشنواره طنز سوره، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینکه بخش عکس طنز برای دومین سال متوالی در جشنواره طنز سوره حضور دارد، اظهار کرد: آثار رسیده به بخش عکس جشنواره طنز سوره امسال نسبت به سال گذشته خیلی بهتر بود. وقتی یک سال جشنواره‌ای برگزار می‌شود شرکت کننده‌ها با سیاست‌های برگزار کننده‌ها انس بیشتری می گیرند و در دوره‌های بعدی آثار مرتبط تر ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: البته عکاسانی هستند که برایشان موضوع جشنواره اهمیتی ندارد و هر جشنواره‌ای با هر موضوعی که باشد، یک سری عکس مشخص از خود را می‌فرستند. برخی هم حرفه‌ای‌های شرکت کننده در جشنواره هستند که جشنواره‌های مختلف را بررسی و آرشیو عکس‌هایشان را خانه تکانی می‌کنند و عکس‌های مرتبط را به جشنواره می‌فرستند.

رسول اولیا زاده

مدیر خانه عکاسان جوان گفت: با توجه به بخش ویژه اقتصاد مقاومتی در نهمین جشنواره طنز سوره، خیلی‌ها ناچار شده بودند که عکس تولید کنند و به سراغ این کار رفتند و به همین دلیل نیز آثار تازه و خلاقانه‌ای به دبیرخانه این دوره از رسید. معتقدم رویکرد جشنواره نسبت به سال قبل بهتر بود و با توجه به همین رویکرد نیز، عکس‌های بهتری را شاهد بودیم.

این عکاس پیش‌کسوت خاطرنشان کرد: برخی از آثار ارسال شده به جشنواره هم از طراحی صحنه و کارگردانی استفاده کرده بودند. اغلب این آثار نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردار بودند. در سال‌های اخیر، بسیاری از عکاسان جوان از این شیوه برای ثبت تصاویر با کیفیت و با موضوع خاص استفاده می‌کنند و آثارشان نیز استانداردها و معیارهای جهانی را دارد.

اولیازاده با بیان اینکه در بخش عکس نهمین دوره جشنواره طنز سوره، ۲۷۰ اثر داوری شد، عنوان کرد: از بین آثار رسیده در بخش عکس، ۳۰ اثر برای ارائه در نمایشگاه انتخاب شد و هم‌زمان با برگزاری این جشنواره، آثار انتخاب شده در حوزه هنری برای عموم علاقه‌مندان به نمایش درمی‌آید.

گفتنی‌ است نهمین جشنواره طنز سوره با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای جوان و ترویج و معرفی طنز فاخر در بخش‌های نثر، نظم، داستان کوتاه، مقالات پژوهشی، عکس، کاریکاتور و استندآپ کمدی (مکتوب یا تصویری) و با موضوع آزاد، ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه ۹۵ برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر