menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دکتر اسماعیل امینی

امینی : هر فعالیت طنزی را نباید به پای سایر هنرمندان نوشت

هنرمند طنزپرداز همیشه در کارهایش ارزش هنری نهفته است و سعی دارد تا با جهان بینی خود به یافتن مشکلات جامعه بپردازد و با زبان طنز خود در صدد حل آن ها بر آید.

به گزارش شیرین طنز، اسماعیل امینی شاعر طنزپرداز کشورمان درگفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری، طنز را عالمی بر خلاف لطیفه ها و شوخ طبعی هایی که در گفتار و اشعار افراد است، توصیف کرد و اظهار داشت: همواره در اذهان عمومی هر کسی که به واسطه سرودن چند بیت شعر طنز و یا اجرای عمومی فعالیت می کند را به عنوان طنز پرداز می شناسند در صورتیکه بایدگفت این تصور اشتباهی است که وجود دارد و معیار جامعی برای خطاب کردن این عنوان نیست.

وی ادامه داد: هنرمند طنزپرداز همیشه در کارهایش ارزش هنری نهفته است و سعی دارد تا با جهان بینی خود به یافتن مشکلات جامعه بپردازد و با زبان طنز خود در صدد حل آن ها بر آید. در حالی که کسی که طنز را به صوت تفریحی دنبال می کند به لایه های سطحی موضوعات توجه می کند.

امینی در قم پز

این هنرمند تصریح کرد: طنز اگر در جای درست خود استفاده شود می‌تواند با ناهنجاری‌ها در جامعه به مبارزه بپردازد و به مخاطب دیدگاه تازه ای ببخشد.

این مدرس دانشگاه بی اخلاقی هایی که در اشعار طنز بعضی شاعران وجود دارد را غیر متعارف خواند و اظهار داشت: استفاده از شوخی های جنسی و تخریب کرامت انسانی که بعضاً در اشعار بعضی از شاعران دیده می شود باعث می شود تا خیلی ها نسبت به اشعار طنز موضع منفی بگیرند و در صدد مبارزه با آن بر آیند در صورتیکه باید گفت که هر فعالیت طنزی را نباید به پای سایر هنرمندان نوشت.

وی برگزاری نشست های نقد و بررسی آثار را باعث ارتقای سواد طنزپردازان خواند و گفت: فضای نقد هنرمند را به جلوسوق می دهد و افق های جدیدی را از این دانش پیش روی او باز می کند و باعث شود تا در کار خود سره را از ناسره تشخیص دهد.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: نمی دانم چرا مسئولان این مقدار از انتقاد میترسند، در حالی که حکومتی که متکی به مردم است و این همه سختی ها را پشت سر گذاشته است، با یک فیلم سینمایی ، شعر، مقاله طنز و انتقادی، به مشکلی برنمی خورد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر