menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ساندویچ برای حیدر نعمت زاده

استقبال نوجوانان از رمان طنز «ساندویچ برای حیدر نعمت زاده»

نخستین رمان منصور علیمرادی برای نوجوانان با استقبال مخاطبان رو به رو شد و در فاصله کوتاهی پس از انتشار در آستانه چاپ سوم قرار گرفت.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) منصور علیمرادی که پیش از این با پژوهش های خود در فرهنگ مردم و رمان های بزرگسالش مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته بود، این بار نخستین رمان نوجوان او با نام «ساندویچ برای حیدر نعمت زاده» در نشر هوپا با اقبال مخاطبان نوجوان قرار گرفته است. این رمان از زبانی طنز برخوردار است. بخشی از داستان علو و داوود در رمان طنز ساندویچ برای حیدر نعمت زاده در یک منطقه ی عشایری می گذرد که مردمانش در سیاه چادرها زندگی می کنند. یک روز بچه ها دوچرخه سواری را می بینند که وارد آبادی دورافتاده ی آنها می شود و…

علیمرادی با ابراز خوشنودی از قرار گرفتن «ساندویج برای حیدر نعمت زاده» در گفتگو با خبرنگار ایبنا ذز پاسخ یه این پرسش که چرا به سراغ نوشتن برای رده سنی نوجوانان رفته است، گفت: «به نظرم این نوجوان درون نویسنده است که او را وادار به نوشتن داستانی می کند که خودش دوست دارد، باید دنیای نوجوانان را شناخت، نگاه شان به آدمی و جهان،به زندگی. نوجوانی با جسارت ها،هیجان ها، تخیلات و آرزوها فرسنگ ها با جهان آدمهای بزرگ سال فرق دارد. هنوز دنیای پیرامونش را کشف نکرده و جهان وجهی اسطوره ای برای او دارد.البته من سابقه ی چندانی در ادبیات نوجوان ندارم، دو تا اثر از من چاپ شده که باید دید نوع ارتباط بچه ها با این آثار به چه صورت است.»

نویسنده رمان تحسین شده «تاریک ماه» درباره علاقه اش برای نوشتن برای نوجوانان هم خبر داد: «در فکر یک سه گانه برای نوجوانان ام، رمانی مهیج و پر از رویداد، که حوادث آن در جنگل های گیلان می گذرند. در دهکده ای فرضی وسط جنگل های دور، منتها خیلی درگیرم فعلا،اگر مجالی پیدا شود حتما می نویسم.»
بخشی از متن رمان «ساندویج برای حیدر نعمت زاده»: حال عصبانیت دارم مثل چی، جواب مدیر مدرسه را چه بدهم؟ اگر گفت برو بابایت را بیاور، من که بابایم مرده، از کجا بروم بابا بیاورم؟ این علو چه می فهمد آبروی آدم یعنی چه، بیرونش هم بکنند کلی خوشحال می شود، ولی من می خواهم در آینده درجه دار بشوم، بعد رییس پاسگاه بشوم، اصلا اگر نتوانستم رییس پاسگاه بشوم چون خیلی کار سختی است، حداقل خلبان بشوم. این علو چه می فهمد، خر است. من نمی خواهم مثل عبدلو آواره ی غربت بشوم، حتی اگر مدرک سرایداری هم به من بدهند…

منصور علیمرادی همچین از انتشار رمان «شب جاهلان» در نشر نون در ماه های پیش رو خبر داد و افزود: «شب جاهلان تا یک ماه آینده توسط نشر نون منتشر می شود که تازه ترین کتاب من در حوزه ادبیات داستانی است، امیدوارم دفتر هشتم دایره المعارف فرهنگ شفاهی: آداب و رسوم و باورها هم امسال آماده شود. یک کتاب داستانی که بر اساس زندگی یک نقاش کرمانی خانم حبیبه ی برومند نوشته ام، تقریبا رو به اتمام است»

«نام دیگرش باد است سینیور» و «زیبای هلیل» دو مجموعه داستان این نویسنده کرمانی است که هر دو در نشر نون به چاپ های متعدد رسیده است. مجموعه شعر «آوازهای عقیم ماه» در نشر نون،مجموعه شعر شاعران محلی در نشر شروگ ماه و مجموعه لیکورهای رودباری در نشر نون، «اشعار و ترانه‌های شفاهی مردمان حوزه هلیل رود» در نشر فرهنگ عامه۱۳۹۵ و «فرهنگ بزرگ ضرب‌المثل‌های حوزه هلیل رود» در نشر فرهنگ عامه از دیگر تالیفات منتشر شده این شاعر و نویسنده و پژوهشگر است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر