menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اختتامیه جشنواره سوهان روح قم

دومین جشنواره طنز مکتوب استان قم موسوم به ˈسوهان روح ˈ چهارشنبه شب در فضایی کاملا شاد و مفرح با ارایه آثار و همچنین تجلیل از نفرات برگزیده با حضور اهالی شعر و ادب و مسوولان استانی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به کار خود پایان داد.

مسوول حوزه هنری استان قم درحاشیه برگزاری این مراسم ، هدف از برگزاری این جشنواره را پرداختن ویژه به گویش قمی و ارایه برنامه های متنوعی مانند شعرخوانی اجرای نمایش طنز و پخش فیلم کوتاه با این گویش عنوان کرد.

ˈوحید فرجیˈ با اشاره به ارسال ۴۷۸ اثر از سوی ۱۰۰ شاعر و نویسنده طنزپرداز استان به دبیرخانه این جشنواره خاطر نشان کرد: این تعداد شامل ۲۱۳ شعر، ۱۰۲ داستان و ۱۰۶ اثر نثر طنز و همچنین ۵۷ اثر در حوزه کودک و نوجوان بوده است.

وی با قدردانی از حضور پر رنگ شاعران طنز پرداز استان در این جشنواره،یادآور شد: بدون شک استقبال خوبی که از این جشنواره به عمل آمد بیش از هر چیز بیانگر لزوم سرمایه گذاری بیشتر در این حوزه دراستان قم با توجه به ظرفیت های فراوان موجود در آن است.

سوهان روح

این مقام فرهنگی هنری همچنین تصریح کرد: نویسندگان و شاعران شرکت کننده دراین جشنواره در آثارشان بیشتر به موضوع های اجتماعی و اخلاقی به ویژه فرهنگ شهروندی با گویش مذکور پرداخته اند.

مسوول حوزه هنری قم همچنین با اشاره به داوری صورت گرفته بر روی آثار ارایه شده به دبیر خانه،تصریح کرد: پس از بررسی و ارزیابی آثار در نهایت ۲۲ اثر از سوی داوران مورد پذیرش قرار گرفت، که از آنها در مراسم اختتامیه تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این مراسم کتاب سوهان روح حاوی مجموعه ایی از اشعار طنز بیش از ۴۰ شاعر طنز پرداز این استان و یا مقیم آن به گویش قمی که به همت و تلاش ˈعباس احمدیˈ دبیر این جشنواره تهیه شده است،رونمایی شد.

گفتنی است، این کتاب که در درون محفظه ای قرار گرفته بود به طرز خاص و منحصر به فردی مطابق با فضای طنزآمیز این جشنواره و با استفاده از ضربه کلنگ به وسیله ˈمحمد علی مجاهدیˈ مسوول دبیرخانه شعرآیینی کشور و در حضور ˈمحمد دلبریˈ شهردار قم رونمایی شد.

لازم به ذکر است، این جشنواره که نخستین دوره آن در شهریور ماه سال ۹۱ برگزار شده بود، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین شهرداری این شهر ترتیب یافته بود.

جمهوری اسلامی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر