menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

امین مؤیدی

احتمال استعفای یکی از اعضای شورای مشورتی خانه ی کاریکاتور ایران

یکی از اعضای شورای مشورتی خانه‌ی کاریکاتور ایران معتقد است که از آغاز تشکیل شورای مشورتی تا کنون هیچ تغییری در خانه‌ی کاریکاتور ایران رخ نداده است.

به گزارش شیرین طنز، امین مویدی – سردبیر نشریه‌ی طنز «خط‌ خطی» – در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، اظهار کرد: پنج‌ماه پس از تشکیل شورای مشورتی برای ایجاد تغییراتی در خانه‌ی کاریکاتور توسط معاون هنری سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران هنوز اقدام عملی برای ایجاد تغییرات رخ نداده است.

او ادامه داد: تا کنون این شورای مشورتی دو جلسه تشکیل داده که نتیجه‌ای نداشته است. آخرین جلسه‌ی این شورا بیش از یک‌ماه پیش برگزار شد و از آن زمان تا کنون دیگر خبری نشده است. هفته گذشته من به سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران رفتم تا ببینم برنامه چیست؛ همکاران از من انتظار پیگیری دارند، چون در جلسه آخر قرار بود که من دبیر این جلسات شوم؛ ولی من هم معتقدم که چون تا کنون حکمی نگرفته‌ام نمی‌توانم به‌طور مستقیم پیگیر این ماجرا باشم.

امین مویدی

این کاریکاتوریست گفت: به‌نظر می‌رسد که تغییراتی چندانی رخ نخواهد داد. این موضوع ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد مثلا این‌که ایجاد تغییرات در اولویت سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران نباشد یا سازمان برای ایجاد نکردن تغییرات تحت فشار باشد، یا خانه کاریکاتور تمایلی به همکاری نداشته باشد. این در حالی است که تعداد زیادی از کاریکاتوریست‌ها معتقدند که باید تغییرات اساسی در خانه‌ی کاریکاتور رخ دهد و ظاهرا این موضوع برای سازمان هزینه‌بر است. به همین دلیل تمایل ندارد این کار را انجام دهد.

این هنرمند تصریح کرد: شورای مشورتی که تشکیل دادیم تا کنون هیچ دستاوردی نداشته است. من هم مدتی است که به فکر استعفا هستم و این موضوع را با کیارش زندی – کاریکاتوریست و عضو شورای مشورتی – هم مطرح کردم. او هم مانند من به استعفا کردن تمایل دارد؛ ولی چون ما قصد ایجاد اخلال نداریم، هنوز هم تلاش می‌کنیم که با تعامل، کار شورای مشورتی را پیش ببریم. همان‌طور که تا کنون چندبار تلاش کردیم با معاون هنری سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران جلسه بگذاریم، ولی نتوانستیم.

او بیان کرد: قطعا ایجاد شورای مشورتی و حضور سلایق مختلف، نتایج خوبی خواهد داشت، مشروط به این‌که سازمان اراده و همکاران انگیزه داشته باشد که به‌نظر من، هر دو مورد وجود ندارد. مثلا علی جهان‌شاهی در جلسات شرکت نکرده و صراحتا گفته است که قصد ادامه‌ی همکاری ندارد. برخی دیگر از اعضای هم فقط در یک جلسه‌ی شورای مشورتی شرکت کرده‌اند.

مویدی افزود: به هر حال، اگر این روند ادامه داشته باشد و کار ما نتیجه‌ای نداشته باشد، من چاره‌ای به‌ جز استعفا کردن نخواهم داشت، چون نمی‌خواهم دوستانم فکر کنند سازمان به من پست داده تا دهان من را ببندد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر