menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آیین پایانی چهارمین مسابقه طنز جوان+اسامی برندگان

معاون صدای رسانه ملی در آیین پایانی چهارمین مسابقه طنز جوان توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی و احترام به قومیت‌های مختلف جامعه را مهم‌ترین وظیفه برنامه‌سازان رادیو در حوزه طنز دانست.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، آیین پایانی چهارمین مسابقه طنز جوان با عنوان “دنیای بدون دخانیات” با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، جمعی از مدیران رادیو و برنامه‌سازان حوزه طنز رادیویی در سالن کوثر سازمان صدا و سیما برگزار شد.

محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی در این مراسم ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) و ابراز خرسندی از تقارن این مناسبت فرخنده با اختتامیه چهارمین مسابقه طنز جوان، گفت: یکی از اهداف، مأموریت‌ها و وظایف رادیو که در عین حال از اولویت‌های برنامه‌سازان این رسانه است، تولید برنامه‌هایی شاد و مفرح در حوزه طنزو فکاهه و … است تا ضمن فراهم آوردن فضایی با نشاط در جامعه، زمینه برای خنداندن مردم فراهم شده و باعث شادابی، شادمانی و نشاط جامعه شود.

وی با اشاره به فرمایش امام رضا (ع) مبنی بر اینکه “پس از انجام واجبات بهترین کار خنداندن مردم است”، افزود: یکی از وظایف رسانه ایجاد فضایی شاد و مفرح، آرام‌بخش و توجه به نیازهای اقشار مختلف جامعه در حوزه طنز و سرگرمی است. پس رسانه موظف است تا با همه توان در این عرصه گام برداشته و زمینه شادی و انبساط خاطر مخاطبان خود را فراهم نماید.

معاون صدا از طنز به عنوان یکی از مهم‌ترین گونه‌های برنامه‌سازی نام برد و یادآور شد: طنز یک اثر ادبی یا رسانه‌ای است که با زبان فکاهه کمدی و وارونه‌سازی نقاط ضعف را مطرح نموده و با انتقاد سازنده‌ای باعث شادابی و نشاط در جامعه می‌شود. طنز مانند رمان و قصه است که شروع وپایان و فراز و فرود و نتیجه و پیام دارد.

صوفی با بیان اینکه طنزپرداز رادیویی با تولید اثر نسبت به جامعه مسئول بوده و مسئول بازخورد مثبت یا منفی اثر خواهد بود بنابراین او نسبت به برنامه اش تعهد و مسئولیت دارد، ایشان اظهار داشت: هدف از تولید برنامه‌های طنز تزکیه و تهذیب، شادمانی و امیدبخشی و اصلاح فرد در جامعه است. در عین حال رذایل و فضایل اخلاقی را نیز می‌توان به زبان طنز به خوبی بیان نمود.

معاون صدا از مخاطبان به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌های رسانه یاد کرد و افزود: مخاطبان در تولید برنامه‌های طنز تأثیر داشته و می‌توانند با تعامل با برنامه‌سازان رسانه‌ای در افزایش کیفیت آثار طنز تأثیرگذار باشند.

وی همچنین از مدیران و مسئولان رسانه که برای تأمین و تولید برنامه‌های مناسب شرایط مادی، معنوی و امکانات لازم را فراهم می‌نمایند، به عنوان یکی دیگر از اقشار تأثیرگذار بر طنز یاد و تصریح کرد: در سالهای اخیر اقدامات زیادی در جهت افزایش برنامه‌ها، شبکه‌ها، ساعات پخش برنامه و تولید برنامه‌هایی متناسب با سلیقه و نیاز مخاطبان انجام شده است و دست‌اندرکاران رادیو نیز تلاش کردند تا با تولید برنامه‌های مناسب به ویژه در حوزه طنز، زمینه شادابی، نشاط و امیدبخشی به جامعه را فراهم نمایند.

چهارمین مسابقه طنز جوان دنیای بدون دخانیات

معاون صدا در ادامه بیان داشت: مهم‌ترین دغدغه برنامه‌ساز رادیویی باید ایجاد آرامش، امید و انبساط خاطر در مخاطب بوده که لازمه آن شناخت ظرفیت‌ها، دغدغه‌ها و شرایط روز جامعه است. اگر برنامه‌ساز جامعه متناسب با توقعات و نیازهای جامعه برنامه بسازد، علاوه بر تأمین نیازهای رسانه‌ای مخاطبان زمینه برای پویایی و نشاط جامعه را فراهم آورده و جامعه می‌ تواند مسیر رشد و تعالی را طی کند.

وی شادابی و سرزندگی را لازمه رشد، بالندگی و سازندگی جامعه دانست و گفت: باید رسانه‌ای پویا داشته باشیم، برای رسیدن به این هدف نیز باید برنامه‌سازان با پویایی تلاش کنند تا زمینه را برای تحقق این اهداف فراهم نمایند.

صوفی به برنامه‌سازان توصیه کرد: حریم اخلاقی، دینی و اجتماعی جامعه را در برنامه‌ها رعایت نموده و احترام به بزرگترها و پیشکسوتان در برنامه‌های طنز را سرلوحه کار خود قرار دهید. از بکابردن واژه‌های نامناسب و به دور از شأن رسانه پرهیز کنید.

وی افزود: در جامعه ما که اقوام مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند، باید با احترام به همه قومیت‌ها، زمینه برای همبستگی و یکپارچگی بیشتر آنها فراهم شود. توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی جامعه از دیگر مواردی است که برنامه‌سازان رسانه به ویژه در حوزه طنز باید مورد توجه قرار دهند.

در ادامه این مراسم گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی در جوامع گفت: تحقیقات نشان می‌دهد هرچه سن یک آسیب اجتماعی کمتر باشد، تعمیق و شدت آسیب‌های دیگر بیشتر می‌شود. پس ضروری است با بهره‌گیری از تجربیات صاحبنظران دینی و علمی و همچنین تؤام نمودن ورزش در کنار دین، زمینه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فراهم آید.

وی در خصوص نقش رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: طنز، فکاهه و خندیدن در افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن مؤثر است. پس رسانه به ویژه رادیو می‌تواند با تولید برنامه‌های شاد و سرگرم‌ کننده در افزایش شادابی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در جوانان و نوجوانان مؤثر باشد.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان بخش‌های مختلف چهارمین مسابقه طنز جوان تقدیر شد.

***

همچنین به نقل از سایت رادیو جوان اسامی برندگان به شرح ذیل اعلام گردید :

اسامی کاندیداهای دو بخش

چهارمین مسابقه طنز رادیو جوان

توسط هیات داوران به شرح زیر اعلام شد.

 گفتنی است هیات داوران شامل آقایان رضا رفیع، علی زراندوز و خانم نسیم عرب امیری بودند.

کاندیداهای بخش نویسندگی

ردیف

نام

نام خانوادگی

۱

فرزین

پورمحبی

۲

علی

حیدری

۳

حمیرا

خسروبیگی

۴

رسول

رحمانی

۵

انیس

روحانی

۶

رضا

سلیمیان

۷

فاطمه

شعبانی

۸

حسین

شعبانی

۹

انسیه

عطایی روشن

۱۰

فاطمه

فلاح

۱۱

محدثه

محبوبی پیجانی

۱۲

میلاد

مصطفوی

۱۳

مستانه

معظمی

 

کاندیداهای بخش اجرا

ردیف

نام

نام خانوادگی

۱

علی

برومند

۲

مجید

حسنی

۳

حمیرا

خسروبیگی

۴

رسول

رحمانی

۵

رضا

سلیمیان

۶

سعیده

صبری

۷

انسیه

عطایی روشن

۸

رضوان

قلیوند

۹

سعید

کازرون

۱۰

مهدیه

محبوبی پیجانی

۱۱

میلاد(محسن)

مصطفوی

۱۲

ساناز

منوچهری

۱۳

راضیه

نظامی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر